zondag 23 februari 2014

Ik hou van je?

Hoii, Vandaag heb ik een artikel over 'Ik hou van je'. Omdat het vier woorden zijn die eigenlijk niks betekenen. De laatste tijd zegt iedereen wel ik hou van je maar de betekenis word steeds minder.

'Ik hou van je'… vier woorden. Vier simpele woorden die iedereen zo kan uitspreken. En toch zijn het de vier belangrijkste woorden in de liefde. Heerlijke woorden. Geruststellende en bevestigende woorden. Maar ook woorden die niet zelden problemen opleveren. Want wat is de reikwijdte ervan? Soms klinken ze akelig hol. En soms klinken ze vals. Soms klinken ze overdreven. Alles hangt af van het juiste moment, de juiste stemming, de juiste atmosfeer, de juiste mood...

'Mijn vriendje en ik zijn al vier maanden samen en hij zegt steeds tegen me dat hij van me houdt. Dan kijkt hij me vragend aan en verwacht hij dat ik hetzelfde zeg maar ik kan die woorden nog niet over mijn lippen krijgen...', schrijft Mandy. 'Wat moet ik doen?'

De eerste keer dat de woorden 'Ik houd van je' tegenover een nieuwe partner over je lippen komen, is voor veel mensen een belangrijk en emotioneel moment. Een moment dat eigenlijk niet te plannen valt, lijkt ons. Want daarmee zou je de betekenis ervan tekort doen. De woorden 'Ik houd van je' moeten uit je hart komen. En ze komen vanzelf als de tijd er rijp voor is... of niet. Toch?

'Mijn man denkt dat het voldoende is om me een 'ik houd van je' toe te fluisteren en dan is alles weer goed', mailt Tineke. 'Maar zo werkt het voor mij niet. Woorden zijn maar woorden. Hij moet eerst maar eens laten zien dat hij van mij houdt!'



En ja... Hoe leeg kunnen de woorden 'Ik houd van je' op sommige momenten klinken. 'Ik houd van je', 'I love you', 'Ich liebe dich'... Het zijn veel gehoorde kreten geworden die te kust en te keur worden gebruikt. Een beetje inhoud eraan geven, kan, zoals Tineke suggereert, dus helemaal geen kwaad. Een bloemetje, een aai, een troostend woord, een welgemeend complimentje of een liefdevolle blik kunnen soms veel en veel meer zeggen dan deze vier stereotype woorden.

'Ik vind dat je de woorden 'Ik houd van je' pas echt mag gebruiken als je zeker weet dat je van iemand houdt', schrijft Barbara. 'Ik heb ze in mijn leven nog maar tegen twee personen gezegd en toen wist ik zeker dat ik het meende'.

En de mannen? Mark springt heel anders met de woorden om dan Barbara. 'Aan het einde van elk telefoontje met mijn vriendin zeg ik 'ik hou van je' tegen d'r. Het is onze standaardgroet geworden.' en Gertjan draait de vraag om: 'Wat zegt iedere vrouw na geweldige seks tegen je? Natuurlijk: Ik hou van je.' Nou, wij weten het zo net nog niet!

Maar wat vinden jullie ervan? Hoe springen jullie met de woorden 'Ik hou van je' om. Hebben ze een diepe betekenis of hebben ze hun glans verloren? Gebruik je ze al snel in een nieuwe relatie of wacht je ermee totdat je het zeker weet? En wat zou jij doen als hij het tegen je zegt, maar jij zelf de woorden nog niet over je lippen krijgt?

Bron: Oude blog (http://www.girlscene.nl/profiel/Alwaysmarit/blog/8169)
Door auteursrechten heb ik gevraagd aan Trendstyle of ik het mocht gebruiken.

Geen opmerkingen: