woensdag 6 mei 2015

Bevrijdingsfestival Overijssel

Hi,

Gister ben ik met Henrike naar het bevrijdingsfestival in Zwolle geweest. Ik vond het echt super leuk, op het slechte weer na. Rond half drie begon het te regen, hagelen en onweren. Daarnaast was de wind ook erg sterk. Iedereen was helemaal nat geworden en iedereen kreeg het koud. Maar als diehards bleven we er staan, en na die bui is het gelukkig mooi weer geworden.

Het leek me leuk om een paar foto's met jullie te delen waar ik zo o.a. gister naar ben geweest. Kijk snel mee,


Toen het rond half twee nog droog was, gingen we naar Matt Simons toe. Matt Simons is enorm muzikaal en dat zag je ook. Het eerste liedje stonden we nog niet vooraan maar meiden voor ons gingen weg, dus stonden wij vooraan. Super leuk was dat!

En toen begon de ellende, het slechte weer. Het werd opeens enorm donker en het begon ontzettend hard te regenen. We hoorden de onweer en zagen de bliksem. Iedereen pakten de paraplu erbij en ging schuilen. Zelfs de geluidsinstallaties moesten beschermd worden dus er kon op dat moment niet worden opgetreden.

Rond kwart over 3 a half vier werd het rustiger. Een paar spat regen hadden we nog en de set werd ook weer opgebouwd. Katzenjammer zou eigenlijk gaan terwijl het zo slecht weer werd, dus ze hebben nog één liedje kunnen spelen.


Het was droog! Heerlijk! De zon begon fel te schijnen, heerlijk. Racoon kon daardoor ook weer optreden. Wij stonden nog steeds na al die uren vooraan. Bij het eerste liedje mochten de fotografen op het paadje voor ons staan dus soms zag je niks. Na één liedje moesten ze weer weg, dus hadden wij al het zicht op Racoon. Lekker meegezongen met Racoon.

Na Racoon zijn wij naar achteren gelopen naar de eettentjes. Ik had een broodje kroket genomen en Henrike een patatje met mayonaise. We zijn toen rustig gelopen op zoek naar het bospodium maar we konden het eerst niet vinden. Wij zijn toen gelopen naar een beveiliger want die had een plattegrond. Ze wees ons de weg maar later toen we op hetzelfde punt kwamen, stond daar een heel groot plattegrond bord. We stonden ervoor, voordat we de beveiliger kwam. Een heel slim moment..



We kwamen aan bij het bospodium waar Emil Landman optrad. Eerst herkende ik hem niet, want ik wist niet hoe hij eruit zag. Later kwam ik er pas achter dat hij Emil was, en ging ik naar hem toe voor een foto.



We gingen wachten op Sue The Night. Henrike en ik wouden allebei heel graag hun live zien spelen, dus we gingen vooraan staan. Ze moesten eerst nog soundchecken en alles ombouwen. Maar na die tijd konden ze eindelijk beginnen. En wat spelen ze onwijs goed! Allemaal verschillende instrumenten en spat zuiver. Heel erg mooi vond ik dat!


Na afloop ook nog even wezen praten met Matthijs van Sue The Night. Ik vertelde dat ik hem laatst zag bij Swijnenstal van Coen, Domien en Tjitse. Hij herkende me, super leuk. Hij heeft ook nog een foto gemaakt van mij en mijn hoesje en die ging hij naar Domien sturen.

Na Sue The Night zijn we rustig weer die kant opgelopen naar de uitgang, naar de bushalte gelopen, in de bus gezeten en terug gefietst. Ik had het nog steeds heel erg koud dus ben thuis heerlijk onder een warme douche gaan staan.


Wat hebben jullie gedaan op 5 mei?

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: