zaterdag 16 mei 2015

Het concept: 3FM Serious Talent

Bron: http://www.3fm.nl/serioustalent
"3FM Serious Talent of kortweg Serious Talent is een titel die door de Nederlandse radiozender 3FM wordt gegeven aan Nederlandse artiesten of bands die volgens 3FM talentvol zijn. Iedere twee maanden worden zo'n vier artiesten of bands uitgeroepen tot Serious Talent."

Dit wordt aangegeven door Wikipedia. Ik vind het een goede uitleg. Maar de uitleg die eigenlijk vooraan moet staan is, nieuwe muziek ontdekken. Door Serious Talent ben ik onwijs veel nieuwe muziek tegen gekomen die ik nog steeds dagelijks gebruik. Een voorbeeld daarvan is Rondé, ik luister hun echt elke dag en hun zijn ook Serious Talent geweest van 3FM.

Ik vind het een onwijs goed concept. Ze gunnen iets minder bekende bandjes een grotere plek. Een plek wat kan uitlopen tot een onwijs succesvolle band, neem een voorbeeld aan Kensington. Hun waren ook 3FM Serious Talent en zijn nu een onwijs populaire band en treden overal op, festivals, concerten etc.
Bron: Zelf (Emil Landman 3FM Serious Talent)
“Een Serious Talent geeft na het verkrijgen van de titel een live-optreden van twee nummers in de Starsound Studio te Utrecht. Dit optreden wordt opgenomen en de band wordt door een 3FM-dj geïnterviewd. Tevens krijgt de act airplay op 3FM en optredens op enkele landelijke evenementen, zoals de Zwarte Cross, Noorderslag en 3FM Serious Request.” zegt Wikipedia.

Je kan zien dat 3FM veel nieuwe dingen bied. 3FM speelt heel vaak de hitjes van de Serious Talents af. Je hoort ze dagelijks op 3FM en laten Nederland kennis maken met de bands. Onwijs goed van 3FM. Voorheen kende ik Rondé bijvoorbeeld niet eens, maar door 3FM heb ik hun muziek beter leren kennen en ben ik er onwijs dol op.
Bron: Zelf (Sue The Night 3FM Serious Talent)
Neem dus vooral even een kijkje op de Spotify lijst van 3FM met alle Serious Talents. Ook zijn daar de nieuwe bijgekomen, de nieuwe zijn o.a. David Benjamin, Close up en Daimy Lotus. Ik luister hun dagelijks, het is zo’n goede muziek.
http://www.3fm.nl/serioustalent is de website van 3FM Serious Talent.

Wat vind jij van het concept, 3FM Serious Talent?
*alle credits gaan uit naar 3FM.

Geen opmerkingen: