woensdag 24 juni 2015

Gastartikel Cindy.

Hey girls ♥
Ik ben al een tijdje bezig met verschillende soorten smoothie's te proberen. In deze blog vertel ik jullie kort wat een smoothie is, hoe je dit moet maken en deel ik de lekkerste (persoonlijke mening) smoothie recepten.





6x fruitige woonaccessoires





♥ Wat is een smoothie
Een smoothie is een drank van verschillende gepureerde vruchten, maar er zijn vaak ook andere producten aan toegevoegd, zoals yoghurt. Je kan ook smoothies maken met alleen fruit maar hier moet je vaak water bij toevoegen anders word de smoothie te dik en mixt de blender niet goed. Afhankelijk van de gebruikte hoeveelheid en soort vruchten zitten in een glas van 250 milliliter zo'n 110-140 kilocalorieën. 

Een smoothie bevat veel vitamine C en vezel als je de hele vrucht gebruikt bij de bereiding. Smoothies tellen voor maximaal 100 gram mee bij de aanbevolen hoeveelheid fruit, omdat er vaak minder vezels inzitten dan in fruit.

♥ Bereiden 

Smoothies worden bereid met een blender of mixer. Ze worden meestal gemaakt van overrijp fruit met een banaan als basis. Als de banaan een nacht in de vriezer heeft gelegen, krijgt de smoothie een romige structuur.

Ook andere vruchten uit de diepvries zijn geschikt voor in een smoothie, zoals aardbeien, frambozen en bessen. Ook kun je citrusvruchten, zoals sinaasappels gebruiken.


Je kunt fruit ook ingevroren kopen bij de Albert Heijn. Super handig voor smoothies! Ze staan bij de vries afdeling van je supermarkt :)







♥ Recepten
Je kan dus smoothies maken met of zonder yoghurt. Ik vind ze met en zonder yoghurt lekker maar dit moet je zelf uitproberen :-). Je hoeft ook niet bij elke smoothie een banaan te gebruiken als basis, gewoon doen wat je lekker vind. 
Hieronder heb ik een paar recepten staan die je kunt proberen. Ik heb express geen smoothies uitgekozen met groentes erin, zoals komkommer, spinazie en wortel, want ik vind ze heel onsmakelijk ( weer een persoonlijke keuze ). Je kan deze recepten wel vinden op internet.

Je kunt hier dus een blender of een staafmixer voor gebruiken, ik vindt de blender persoonlijk het fijnst werken.



Ik begin met mijn favoriet ♥Fruity Explosion

♥ 4 eetlepels aardbeien
♥ 4 eetlepels frambozen
♥ 1 banaan
♥ 2 eetlepels mango
♥ een half glas water (of misschien wat meer of minder, zorg ervoor dat het mixt, zonder water mixt het fruit niet en wordt hij erg dik!)


Dit is een hele lekkere frisse smoothie, zonder yoghurt dus je proeft echt alleen fruit en dat vindt ik super!



♥ Banana Strawberry


♥ 1 banaan
♥ 4 eetlepels aardbeien
♥ yoghurt, hoeveelheid naar eigen wens


Dit is eigenlijk een basic smoothie, makkelijk om te maken en je hoeft er niet veel voor te halen. Ik drink deze smoothie vaak bij het ontbijt.







♥ Mango surprise 
♥ 4 eetlepels mango
♥ 1 banaan 
♥  yoghurt naar eigen hoeveelheid

Super lekkere mango smoothie, heel fris en vooral lekker in de zomer :-).



 Coconut love
♥ 2 bananen 
♥ 1 kopje cocos melk
♥ 7 ijsblokjes
♥ je kan hier suiker bij doen om hem zoeter te maken maaaaar dit is natuurlijk niet zo best voor de lijn :-p



Niet iedereen vind cocos lekker maar voor degene die dat wel lekker vinden is deze smoothie echt een aanrader. It's delicious ♥♥









Dit waren mijn meest gebruikte smoothies, je kan altijd sites bezoeken als je geen inspiratie hebt. Ik hoop dat jullie mijn blog leuk vonden om te lezen :-)
xxxxx Cindy



Dit artikel is geplaatst met toestemming van Cindy. Alle rechten gaan uiteraard naar haar.

Geen opmerkingen: