woensdag 3 juni 2015

In slaap vallen, tips en tricks.

Hi,

Kan je de laatste tijd niet zo goed slapen, of wil je eerder slapen maar het lukt niet. Vandaag behandel ik drie tips, niet zoveel maar ze kunnen jou zeker helpen. Lees snel verder,

Bron: Tumblr

 
Vermijd voordat je gaat slapen felle lichten zoals je mobieltje.

 
Persoonlijk vind ik dit een hele stomme tip. Maar het werkt wel. In de avond zit ik altijd op mijn telefoon om de laatste dingetjes te checken, wekker te zetten en mijn rooster te bekijken. Soms kijk ik ook nog even YouTube video’s voordat ik vertrek naar dromenland. Maar het is bewezen dat dat niet goed is voor je slaap. Telefoontjes weg dus, hoe moeilijk het soms ook is.

 

Lees een boek voordat je gaat slapen.

 
Ik lees nooit, alleen voor school eigenlijk. Maar het is bewezen dat als je leest voor het slapen, rust krijgt in je hoofd. Vooral een rustig boek is fijn voor het slapen. Je hersenen kalmeren dan ook meer. Volgende keer dus geen YouTube, maar boeken.

Bron: Tumblr
 

Spotify playlist.

 
Houd je van muziek net zoals ik, dan is een toepasselijke slaap Spotify gepast voor jou. Er zijn verschillende stemmingen die je kan gebruiken, en ook ontzettend veel voor het slapen. Dus zet net voordat je gaat slapen een heerlijke playlist aan, en val zo langzaam in slaap.

 

Iedereen, alvast weltrusten!

Geen opmerkingen: