donderdag 30 juli 2015

De perfecte selfie.

Hoi allemaal,

Je herkent het wel. Je zit op Instagram te neuzen tussen alle foto’s en komt daar de perfecte selfies tegen. Jij denkt natuurlijk ‘Ik wil dat ook!’. Maar de vraag is, hoe zorg je voor een perfecte selfie? Vandaag geef ik jou een paar tips voor de perfecte selfie! SAY CHEESE!

 

Natuurlijk licht is het allerbeste voor je selfie. Het beste licht is vaak vlak na zonsopgang en vlak voor zonsondergang. Je wilt namelijk een egale verlichting hebben en geen harde schaduwen.

 

De achtergrond is ook een beetje van belang. Kies een rustige neutrale achtergrond zodat de achtergrond niet opvalt maar jij zelf. Natuurlijk is de achtergrond niet zo belangrijk want jij bent de hoofdzaak van de selfie maar het is meestal wel tof en het komt mooi uit.

 

Je gezichtsuitdrukking is ook één van de hoofdzaken van je foto. De duckface was in, ik herhaal: was in. Met een glimlach kan je bijna niks verkeerds doen. Vindt je het awkward om te lachen naar je telefoon, denk dan aan iets grappigs. Dat werkt bij mij altijd wel.

 

Fotografeer jezelf nooit recht van voren, dat maakt je zelf heel erg plat. Doe het iets van de linker of rechter kant. Net wat jij mooier vindt.

 

Gebruik geen flitser. Dit haalt het effect van je daglicht weg. Flitsen zijn nooit mooi op een selfie, en je ogen gaan er ook anders van staan. Doe lekker de flitser niet aan.

 

Je kan je foto natuurlijk bewerken met allerlei filters en dingen. Daar zijn genoeg apps voor te vinden in de App- of Playstore.

 

 

Nu ik dit artikel schrijf, heb ik echt een selfie modus..

 

Tot morgen!

Liefs,

Marit.

Geen opmerkingen: