woensdag 1 juli 2015

Reistips voor het openbaarvervoer.

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik een artikel over trein reizen. Sommige mensen reizen elke dag met het openbaar vervoer en sommige nauwelijks of nooit. Ik wil jullie een paar leuke tips geven of trein reizen.



Tips in het algemeen

Zorg dat je je reis goed hebt voorbereid. Je kan de app Reisplanner van NS downloaden en de 9292 app. Deze heb ik standaard op mijn telefoon staan. Je kan alle informatie natuurlijk ook op de site vinden. Ik neem altijd even een lijstje mee met waar ik moet zijn.

 

Zorg dat je op tijd bent voor je reis. Niets is stressvoller dan je trein missen. Je moet dan ook weer wachten op een nieuwe trein. Ik ben altijd ruim op tijd en zorg dat ik voldoende overstap tijd heb.
 

 
 
Verveel tips

De allerbelangrijkste tip is natuurlijk neem oordopjes mee. In de trein heb je Wi-Fi maar de Wi-Fi is niet zo goed dat je YouTube video’s kan kijken. Je kan natuurlijk wel muziek op je telefoon zetten of op een MP3 en je kan muziek luisteren. Zet je favoriete muziek erop, of heerlijke albums. Zo raak je afgeleid en muziek op je oren helpen altijd goed.

 

Er zijn verschillende afspeellijsten van Spotify die heel erg fijn zijn voor in de trein. Er zijn ook speciale afspeellijsten voor als je onderweg bent. Je kan die vinden bij genres en stemmingen. De afspeellijsten zijn gebaseerd op de grootste hits, of juist tot alleen maar Nederlands. Erg leuk om even te checken.

 


 
Kletsen met andere mensen via whatsapp. Misschien wel met de persoon waar je naar toe reist. Bespreek alvast wat dingetjes en klets lekker weg. Zo gaat de tijd ook een stuk sneller.

 

Download leuke apps op je telefoon zoals games. Hamburger vind ik een hele toffe app en ik ben er echt verslaafd aan. De tijd gaat een stuk sneller als je een spelletje aan het doen bent.

 

Lezen werkt ook heel fijn. Zelf ben ik niet echt zo’n lezer maar ik zie altijd veel mensen lezen. Tijdschriften kunnen natuurlijk ook, en een leesboek.

 

Heel erg veel reisplezier!

Geen opmerkingen: