dinsdag 29 september 2015

Dingen die handig zijn in de trein.

Hoi allemaal,

De afgelopen paar maanden ga ik steeds meer met de trein. Dagjes weg maar ook logeren bij vriendinnen die ver weg wonen. Ik ken zelfs de treintijden tussen Zwolle en Utrecht uit mijn hoofd en weet precies welke ik moet hebben. Vandaag ga ik het met jullie hebben over dingen die handig zijn mee te nemen als je in de trein zit.


Als allereerste je telefoon die voldoende opgeladen is. Niets is zo irritant dat als je in de trein zit, je verveelt, en je op je telefoon wil gaan zitten, dat ie uit of leeg is. Zorg ervoor dat je hem voldoende hebt opgeladen of desnoods gebruik je een powerbank en koppel je die aan je mobiele telefoon.

Als tweede natuurlijk oordopjes. Als je oordopjes hebt, kun je veel dingen doen zoals muziek luisteren en bellen met iemand. In de trein hebben ze uitgeschakeld dat je YouTube kan kijken, maar je hebt vast nog wel muziek op je telefoon staan of je kan altijd de radio aandoen.

Als derde is het ook fijn om een notitieboekje mee te nemen. Misschien ben jij net zoals mij blogger, en komen er leuke ideeën in je op. Ook kan je natuurlijk een verhaaltje schrijven in het boekje of een tekening maken, cartoons bijvoorbeeld. Daarnaast heb je daarvoor ook natuurlijk nog schrijfmateriaal nodig. Dat is wel zo handig.

Een flesje drinken is als vierde aan de beurt. Onderweg krijg ik altijd dorst en dan komt er zo’n persoon langs met van alles, maar dat vind ik altijd te duur. Daarom heb ik mijn eigen flesje altijd gevuld mee. Het komt van pas als je bijvoorbeeld een hoestbui hebt, of gewoon enorme dorst. Een flesje drinken is daarom heel erg handig.

Als je niet wilt dat je telefoon leeg is op de plek van aankomst, kan je net zoals mij een tweede telefoon meenemen. Ik heb nog een oude Samsung Galaxy TXT en die gebruik ik altijd voor mijn muziek. Het is een oud krot wat lijkt op een blackberry maar hij werkt nog prima. Ik heb op die telefoon veel muziek staan en die lijst werk ik soms bij zodat er wel variatie inzit.

Dit heb ik altijd standaard mee als ik met de trein ga voor een uurtje of meer. Wat neem jij altijd mee in de trein? Laat het weten in de reacties!

Liefs,
Marit

1 opmerking:

Anoniem zei

Drink, snack and a really good book is all I need!
Nice blog btw. Groetjes, Jack