vrijdag 11 september 2015

Fotoagenda maken | DIY

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik een artikel voor jullie wat te maken heeft met school. Ik heb een agenda gekocht bij de V&D van GoDutch Design. De voorkant sprak mij juist aan omdat je er een foto in kan doen en je je agenda zo persoonlijk mogelijk kon maken. Hier heb ik natuurlijk ook gebruik van gemaakt,
 
 

Ook heb je bij elke begin van de maand, ook zo’n fotohoesjes ding met dezelfde maat. Je kan dus afwisselen van voorkant en natuurlijk doe ik dat ook.
 
 

Maar hoe maak ik mijn agenda nou zo mooi en persoonlijk met foto’s? Vandaag ga ik dat aan jullie laten zien, want het is super makkelijk en het kost weinig energie om het te doen.
 
 

Meet als allereerst de afmetingen, hoe hoog en hoe breed moet de foto zijn om er precies in te passen. Je wil namelijk dat hij precies past, dat ziet er wel zo mooi uit.
 
 

In Word voeg je een vierkant in, met de afmetingen. De opvulkleur gebruik je niet, wel de buitenste lijnen, die maak je zwart.
Nu kan je creatief zijn. Je kan alle foto’s erin plakken binnen de zwarte lijnen zodat je weet dat het precies past. Ik gebruik soms een hele collage, soms één foto en soms stuk of 3. Wat jij mooi vindt!
 
 

Nu print je het Word document uit, je knipt hem uit en doet hem in je agenda. Klaar!
 
 

Nu heb je gezien hoe makkelijk en snel het gaat! Heb jij ook een foto agenda gemaakt, of heb je er al eentje? Stuur mij foto’s, vind ik leuk om te zien.
 
Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: