vrijdag 2 oktober 2015

Lange schooldag | Tips

Hallo allemaal,

Omdat ik in mijn examenjaar zit, moet ik steeds vaker tot ongeveer 4 uur naar school. Het laatste tijdstip waarop ik les kan hebben is 15:45 en we beginnen dan om 8:15. Vergeleken met de derde klas vind ik dat enorm lang maar ik raak eraan gewend. Hoe zorg je nou dat je zo’n lange dag overleefd? Vandaag ga ik een paar tips behandelen:
 
bron: TUMBLR
De allereerste tip die ik je mee wil geven is, neem voldoende eten en drinken mee. Drinken moet je op zo’n lange dag enorm veel doen, je lichaam heeft vocht nodig. Ook is zo’n lange dag met een lege maag helemaal niet fijn. Misschien heb je ook een toets die dag en een toets maken met een lege maag is echt een no go.

Als je ook veel boeken moet meenemen kan je je boeken in je kluisje doen en na de zoveel uur omwisselen. Dit scheelt enorm veel sjouw werk en je krijgt minder snel last van je rug. Zelf vind ik het meevallen hoe zwaar het is, dus persoonlijk laat ik alle boeken in mijn tas maar als ik veel boeken mee heb loop ik ook soms even naar mijn kluisje.
 
bron: TUMBLR
Probeer zoveel mogelijk huiswerk te maken in de les. Je bent nu laat thuis van school en daarna moet je je huiswerk nog gaan maken dus ben je nog lang bezig met schooldingen. Huiswerk maken in de les scheelt je thuis enorm veel werk. Ook kan je natuurlijk je leraar vragen om uitleg als je iets niet snapt wat huiswerk is.

De allerlaatste tip dat ik je mee geef is, ga op tijd naar bed. Als je half ligt te slapen in de klas duurt de dag ook enorm lang. Je blijft maar naar die klok staren. Het is veel fijner om voldoende slaap te krijgen en fitter in de klas te zijn.

 
Hoe overleef jij een lange schooldag?

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: