woensdag 18 november 2015

Brillendragen en lenzendragers | Gastartikel

Heeyhey!

Marit heeft aan mij gevraagd of ik een gastartikel voor haar kon maken. Ik heb een artikel gemaakt over 5 dingen die mensen zonder en bril of lenzen, zeggen of vragen aan mensen met een bril of lenzen. Ik heb het artikel ook op mijn eigen blog geplaatst. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! En dan over naar het echte artikel:

De mensen die een bril dragen of lenzen hebben. Weten allemaal hoe vervelend het is. Als mensen dingen vragen of zeggen over je bril of lenzen. Behalve dan als ze zeggen dat het er leuk uit ziet...;p
Ik heb hier 5 dingen die mensen zonder een bril of lenzen vragen aan mensen die dat wel hebben. En deze vindt ik persoonlijk altijd irritant.

bron: GOOGLE
1. 'Hee, mag ik je bril even op?'. En als je dan nee zegt door blijven zeuren. Want dat vinden we dus niet fijn. Het is hetzelfde als vragen: 'Hee, mag ik even je oorbellen in?'. En dat wil natuurlijk ook niemand.. Maar als je dan toch toegeeft en je bril geeft aan degene die er de hele tijd om zeurde. Krijg je hem het komende kwartier ook niet terug. Wat nog vervelender is want we hebben niet voor niets een bril...

2. Wanneer iemand aan je vraagt; 'Wat zie je eigenlijk zonder bril?'. Dan ben jij zo van 'euh...wazig..'. En dan gaan ze van die chinees oogjes doen en zeggen; 'Oh, dus je ziet zo, irritant zeg'. Nou he bedankt voor de info maar opzich weten we dat zelf ook wel..

3. Wanneer je van een bril naar lenzen gaat of andersom. Dan zijn mensen zo van; 'Ik had je helemaal niet herkent, ik moet wel even wennen hoor..'. Moeten we dit nou positief opvatten of niet. Want het komt namelijk nogal negatief over..

4. Wanneer mensen zeggen; 'Ik wil ook een bril, dat lijkt me zo leuk.'. Dan denken wij: houdt nu maar je mond. Want zo leuk is het niet. Bijvoorbeeld als je gaat zwemmen. Je doet je bril af, en dan is de hele wereld 1 grote waas. Je vraagt aan je vrienden of ze bij je in de buurt willen blijven. Maar naar 5 minuten zijn ze al weg. Ja en dan moet je, je handdoek nog vinden.

5. Als je een nieuwe bril hebt of een nieuwe gaat kopen en mensen zeggen. 'Heb je die andere niet meer? Die vond ik altijd zo leuk..'. Met andere woorden. 'Ah, wat zonde dat je een nieuwe hebt gekocht. Die andere was veel leuker..'. 


Nou dat was het dan weer. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Als je zelf nog dingen hebt die je irritant vindt. Zet ze dan in de comments!

Liefs!!

Geen opmerkingen: