zaterdag 21 november 2015

Creëeren van de perfecte Instagram feed.

Hoi allemaal,

Ik ben een soort van verslaafd aan Instagram. Ik zit de hele dag door te liken, scrollen en reageren. Ook heb ik meldingen aanstaan als iemand een foto plaatst, om zo niets te missen. Ik kom heel vaak profielen tegen van meisjes met de mooiste foto’s van hun perfecte leventje. Op sommige momenten ben ik gewoon heel erg jaloers. Ik zou ook wel zo’n perfecte feed willen op Instagram. Vandaag ga ik een paar tips aan jullie geven hoe jij zelf zo’n perfecte feed creëert. Ik heb zelf geen Instagram feed want ik plaats gewoon van alles wat ik leuk vind.
 
bron: lovelydreamer_ INSTAGRAM

Glimlach.
Als er een keer een foto van je gemaakt wordt, probeer er dan zo leuk mogelijk op te gaan staan. Misschien ben jij net degene die altijd met een gekke bek erop gaat staat, maar als je dit niet doet en een hele mooie glimlach op zet, is ‘ie super leuk voor op Instagram. Een glimlach maakt iedereen vrolijk en de foto een stukje mooier.

Effect.
Doe er een keer een effectje er over heen. Gebruik niet lagen effecten waardoor de kleur helemaal veranderd. Van wit naar paars bijvoorbeeld. Maar gebruik een soort effect waardoor de foto helderder wordt. Je kan natuurlijk ook altijd nog met contrasten werken en schaduwen. Doe bij alle foto’s hetzelfde en je hebt een hele mooie geleidende feed.

Belichting.
Kies naast effecten ook een goede belichting. Het mooiste is natuurlijk licht van buiten, zo middag op de dag rond 12:00. Dan heeft het een natuurlijk effect. Zorg ervoor dat je wel schaduwen kan zien en niet één of ander wit spook. Maak daarnaast met de effecten de foto ook niet al te wit, dit kan er heel raar uit komen te zien. Maak het zo natuurlijk mogelijk.
 
bron: lovelydreamer_ INSTAGRAM

Dingen vastleggen.
Als je een keer iets leuks gaat doen, zorg ervoor dat je je camera bij je hebt. Als je iets leuks hebt kan je daar een foto van maken en plaatsen op Instagram. Plaats niet honderden foto’s van dezelfde scene en dan van een ander perspectief maar gebruik verschillende dingen. Ik neem ook altijd mijn telefoon mee als ik ergens naar toe gaan, ten eerste kan ik er niet zonder mee en ten tweede als er iets leuks gebeurd kan ik het altijd vastleggen.

Thema.
Bedenk bij je Instagram feed een eigen thema. Wil je bijvoorbeeld alles met een groot of wit kader of ga je toch voor overal een grijs effect. Probeer gewoon iets uit en wat bij jou het prettigst voelt. Je kan ook je thema afstellen op de effecten die je toevoegt. Je kan bijvoorbeeld bij alles het contrast heel erg verlagen en het minder fel maken, of juist andersom. Doe wat jij het mooiste vindt.
 
bron: lovelydreamer_ INSTAGRAM

Jezelf blijven.
Als je richting een perfecte Instagram feed wilt gaan, dan raad ik je aan dichtbij jezelf te blijven. Jij bent de allermooiste en het is tevens jouw account. Waarom jij interessant en leuk genoeg bent om te volgen, komt toch echt door jezelf. Geeft dat niet een méga kick? Plaats daarom foto’s waar jij blij van wordt. Ga jij stralen door het delen van verse bloemen, lekker eten, een fluffy kat, een stralende selfie of je favo outfit? Just do it! Maar ook als je even een mindere dag hebt of als alles niet kaarsrecht ligt, is dat goed genoeg als jij er maar achterstaat. Bijkomstig voordeel: je persoonlijkheid straalt door de foto’s heen!

Mooie feeds.
Heel mooi al die tips maar welke Instagram feeds vind ik nou juist heel mooi en ben ik jaloers op. De Instagram accounts zijn lovelydreamer_,  pixieiris, susanradder, h0la_bitchato, annanooshin en annefleurmourits.

Video's.
Naast de Instagram tips die ik je kan geven bestaan er op internet talloze video’s over hoe bekende bloggers hun Instagram foto’s bewerken. Waaronder de video van www.instagram.com/annanooshin. Kijk snel hieronder voor haar video want ze heeft echt een perfect Instagram feed.
 

Doe jij ook iets met je feed op Instagram of post jij net zoals mij gewoon foto’s zonder bewerking?

Liefde,
Marit.

Geen opmerkingen: