zondag 13 december 2015

5 apps voor school.

Hey allemaal,

Er zijn verschillende soorten apps die je helpen met school waaronder WRTS en Labda. Vandaag ga ik een paar met jullie delen wat mijn top 5 is. Kijk snel mee,



1. Forest: Stay focused

Dit is een hele leuke app die je echt kan helpen. Hij zorgt ervoor dat je geconcentreerd op je werk blijft. Ik zit meestal met leren op mijn telefoon en ook met huiswerk. Deze app geeft mij enorme motivatie. Je kiest een tijd uit, ik doe altijd een halfuur omdat ik daarna weer gewoon even een kleine pauze kan houden. er begint dan een boompje te groeien. Als de tijd om is, is het boompje groot. je kunt dan uiteindelijk een heel groot bos maken. Maar als je het wegdrukt, is je boompje ook meteen weg en moet je weer overnieuw.

 

2. Swipes

De app Swipes is ook heel handig voor je schoolwerk als je het soms vergeet om het te doen. Het is een soort van TO DO app. Swipe naar rechts en je taak wordt verplaatst naar morgen(of een andere dag je kunt het zelf instellen). Swipe naar links en je hebt hem af. Je kunt ook op de app zien wat je allemaal al af hebt en wat je nog allemaal moet doen. Je krijgt een melding aan het eind van de dag als de taak nog niet af is.

 

3. WRTS

Dit is denk ik de meeste gebruikte en populairste app is op het gebied van leren. Je kan er talen mee leren want WRTS overhoort je als ware. Je kunt beide kanten op leren, letters door elkaar husselen maar ook in gedachten overhoren. Deze app gebruik ik het allermeeste. Niet alleen op mijn telefoon maar ook op de computer via de WRTS website.

 

4. Labda

Als jouw school Meta Magister gebruikt, kan je ook gebruik maken van de app Labda. Labda is hetzelfde als Meta Magister maar op deze app kan je van allerlei kleurtjes als thema doen en het allerleukste: je krijgt een melding als je een nieuw cijfer hebt. Dus je hoeft niet elke keer op magister te kijken voor een nieuw cijfer want als Android gebruiker krijg je een melding.

 

5. Duolingo

 

Als ik iets niet kan is het Engels wel. En vooral de Engelse grammatica vind ik heel lastig. Met deze app oefen je allemaal verschillende vaardigheden. Het is eigenlijk een cursus, maar dan helemaal gratis!

 
Heel veel succes met leren!

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: