maandag 21 december 2015

Een goede sportplaylist | Gastartikel

Hey allemaal,

Mijn naam is Vivendi en ik blog op Girlscene. Marit heeft mij gevraagd om een gastartikel te maken. Dit artikel verschijnt ook later op mijn eigen Girlscene pagina.

Bij sporten vinden veel mensen het prettig om muziek op te hebben. Nu kan je op You-Tube een random playlist aanklikken, maar als er dan minder leuke liedjes tussen zitten moet jij die weer overslaan en dat kost je tijd. Als je een eigen playlist hebt ben je van dat gedoe af en je wordt super vrolijk als je al die leuke liedjes hoort tijdens het sporten.
Vroeger sportte ik altijd met de radio aan, maar om het half uur was er een journaal, om de 3 minuten waren er reclames en er waren niet altijd leuke liedjes op de radio. Ik vind dat persoonlijk echt heel irritant en daarom is het veel handiger om een eigen playlist te maken. Leuk voor om te creëren, leuk om aan te passen en leuk om te luisteren tijdens het sporten. Hier komen mijn tips om een goede sport-playlist te creëren.


bron: TUMBLR
Tips om een goede playlist te creëren:
1. Je wilt in een work-out natuurlijk al je energie stoppen. Probeer daarom snelle liedjes uit te kiezen, waardoor je ook sneller gaat sporten.

2. Doe inspiratie op bij andere muzieklijsten om te kijken of daar een liedje tussen zit die je nog niet kende, maar wel leuk vind.

3. Gebruik de playlist een aantal keer, maar wissel soms ook af met andere leuke liedjes.

4. Probeer geen langzame liedjes toe te voegen, want meestal ga je daardoor meestal juist minder snel sporten.

5. Vraag aan vriendinnen welke liedjes zij zouden toevoegen, misschien blijken het wel hele leuke liedjes te zijn.

6. Ga lekker creatief aan de slag en kies vooral liedjes die je zelf leuk vindt!

7. Als je de liedjes zat bent, verwijder ze dan meteen uit je playlist.

8. Kies liedjes waarmee je kei-hard mee kan zingen.

9. Pas de liedjes aan aan de seizoenen. Neem tijdens de winter bijvoorbeeld het liedje 'Santa Tell Me' en knikker dat liedje er in de lente uit voor een liedje die bij dat seizoen hoort.

Veel liefde,

Vivendi

Geen opmerkingen: