zondag 6 december 2015

Hoe maak ik mijn edits op Instagram.

Hey allemaal,

Vandaag heb ik een artikel voor jullie hoe ik mijn fanedits maak. Ik maak sindskort fanedits op Instagram. Foto’s van Domien maar dan bewerkt. Ik heb al veel volgers gekregen en ik krijg veel goede reacties op mijn edits. Ik heb veel vraag er naar gekregen: hoe maak jij ze zo professioneel? Vandaag ga ik dat aan jullie laten zien! Kijk snel mee,


Als allereerst zoek ik foto’s van Domien. Meestal kijk ik op Instagram of Twitter. Ook zoek ik in op google Domien Verschuuren en dan krijg je enorm veel foto’s. Als ik een foto zie die ik wil bewerken screenshot ik hem. Je kan op google ook de foto opslaan maar ik vind een screenshot maken veel fijner.
 

Naast een foto van Domien zelf kies ik ook een achtergrond. Soms doe ik ook gewoon één kleur maar heel vaak ook een achtergrond. Ik typ meestal in op google iets gerelateerd als Tumblr Achtergronden of Pinterest Backgrounds. Er zijn genoeg achtergronden die je kan gebruiken en die screenshot ik dan ook weer.

Als ik een foto van Domien wil uitsnijden dus alleen Domien wil hebben en niet de achtergrond. Dan ga ik naar de app Eraser. Het is een hele handige app waar je foto’s kan uitsnijden en het werkt heel goed. Je kan het automatisch doen maar ook met je vingers. Automatisch is lastiger. Als je de foto opslaat, slaat hij de foto dus op met alleen de stukken die je niet hebt uitgeknipt. De rest is weg.


Dan ga ik naar de app Picsart. Een app die de meeste van jullie wel kennen. Ik ga dan naar het kopje Edit en ik kies de achtergrond die ik gescreenshot heb. De achtergrond kan ik ook nog bewerken met van allerlei effecten maar meestal laat ik hem zo. Dan druk ik op ‘add photo’. Nu kan ik de foto die ik uit heb gesneden toevoegen en groter of kleiner maken hoe ook maar wil. Je kan ook meerde uitgesneden foto’s toevoegen, hoeft niet perse één te zijn.

Als ik het nog extra wil bewerken, maak ik ook gebruik van ‘shape mask’ of ‘draw’. Bij draw maak ik een lijntje om de uitgesneden foto. Bij shape mask kies is een figuur en kan ik de rest wazig maken. Er zijn van allerlei figuren. Van een cirkel tot een ijsje en van een driehoek tot een vogel.
 
 
Ik sla de foto op en ik plaats hem op Instagram: DIT WAS DOMIEN. Ik vind het gewoon hele leuk om foto’s te bewerken want dan kan ik van een foto iets heel creatiefs maken. Ik vind het leuk om zo creatief bezig te zijn en dat ik via Instagram deze foto’s kan delen.

 

Klik HIER om naar het account te gaan.

*ditwasdomien staat voor het YouTube kanaal wat Domien heeft

 
Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: