dinsdag 1 december 2015

Kamer opruimen.

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik een artikel over je kamer opruimen. Ik doe het ongeveer een keer per week en dan meestal in het weekend omdat ik doordeweeks geen tijd heb. Ik doe het dan bijvoorbeeld op zaterdag en dan doordeweeks wordt het weer troep en die zaterdag ruim ik alles weer op. Kamer opruimen duurt korter dan je denkt. Ik heb er meestal geen zin in en ik denk altijd dat ik 3 uur er mee bezig ben maar eigenlijk ben je een half uur bezig en de rest van de tijd doe je andere dingen. Ik doe namelijk altijd heel lang over muziek opzoeken of ik ga op mijn telefoon zitten. Niet zo handig dus. Vandaag ga ik een paar tips geven voor jullie hoe je nou snel en goed je kamer opruimt.

bron: TUMBLR
Kleding
Het eerste punt waar ik mee begin is de kleding. Kleding die ik niet heb gedragen in de kast leggen maar ook kleding die ik juist wel heb gedragen  bij de was leggen. Doordeweeks heb ik nooit zin om al die kledingstukken op te ruimen dus doe ik dat ook allemaal op zaterdag.

Schooldingen
Mijn hele kamer ligt voor het meeste gedeelte vol met schooldingen zoals schoolboeken, papieren maar ook mijn schooltas krijgt verschillende plekken van de kamer te zien. Ik leg meestal alle boeken in een kast met een deur ervoor zodat je het niet ziet want schoolspullen zorgen voor veel rommel op je kamer.

Bureau
Als ik mijn kleding en schoolboeken op heb geruimd is mijn kamer een stuk netter. Ik ga daarna beginnen met mijn bureau. Mijn hele bureau ligt meestal vol met kruimels van etenswaren maar ook bekers van het drinken en de kabels liggen vaak in de war.

bron: TUMBLR
Stofzuigen
Dan is het de beurt aan een van de leukste dingen. Je kamer helemaal stofzuigen. Want wat is dat een feest altijd. Meestal zuig ik van alles op en is mijn kamer opeens een stuk netter, of nou ja dat lijkt zo. Ik vind het altijd fijn om een schone vloer te hebben, loopt ook veel fijner en zorgt voor veel meer hygiëne.

De laatste dingetjes
De laatste dingetjes zijn meestal de dingen waar je niet zo snel aan dekt. Even de make-up stash netjes opruimen en wat dingetjes recht zetten. Wat ik ook meestal vergeet is onder de kastjes ook even dingen weg te halen zoals stof maar ook papiertjes die er zijn onder gekomen.

 
Hoe lang doe jij over je kamer opruimen?
 
 
Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: