donderdag 10 december 2015

Muziek herinnneringen van de Domienators.

Hoi allemaal,

Muziek kan je veel herinneringen geven en brengen. Ik heb veel liedjes met de Domienator groepsapp. Het zijn er echt teveel. Vandaag ga ik een paar met jullie behandelen. Het heeft hele mooie maar ook grappige verhalen.
 
Als allereerst Don’t Worry van Madcon ft. Ray Dalton. Het is het favoriete liedje van mij en Tessa. Tessa vond dit zo’n leuk liedje en ik weet nog steeds dat ze dit zei toen ik op mijn zus haar kamer zat en dat ik op Skype met haar was. We waren toen aan het overleggen hoe we weer Domien konden meeten en of ze naar Buren konden gaan voor Hilversum House Mafia. Elke keer als dit liedje op de radio is, appen we elkaar altijd. Ik heb met dit liedje ook een keer Wie Van De 3 Request op 3FM gewonnen en toen had ik ook uitgelegd dat dit ons nummer is. Ik kan dit lied zo vaak op repeat zetten. Hij blijft gewoon zo leuk!

Als tweede kies ik Wonderwall van Oasis. Ik ging in september met Eline en Tessa naar Hilversum House Mafia. Dat liedje draaide ze en het ging om dat je de arm over de ander moest leggen en dat deden wij ook. Wij hebben met zijn drieën een vriendschap opgebouwd dankzij Hilversum House Mafia dus dit was een heel mooi moment. Domien en Tjitse wezen naar ons en wij naar hun. Ik herinner het mij nog zo goed. Ik heb zelfs bij Swijnenstal dit liedje aangevraagd omdat Eline jarig was. Heerlijk liedje!

Het derde liedje is gewoon heel hilarisch. Het is Let It Go van James Bay. Dit heeft een hele lange uitleg nodig. Domien deed mee aan de Hitkrant Hunk Awards in de categorie Hottest Hunk. Hij moest strijden tegen Rein van Mainstreet en Samuel van BBrave. We kregen een beetje ruzie met een paar fans van BBrave. Ze vonden dat Domien het niet waard was bij de top 3 en dat hij lelijk was etc. Dit begon zo groots te groeien dat het zelfs trending topic werd, de naam “Domien” en het kwam op de radio. Herman van 3FM belde Domien hier namelijk over. Het volgende liedje wat er kwam was Let It Go. Herman zei “Domien, Laat het maar gaan. Let it go”. Sindsdien kunnen we het liedje niet meer serieus nemen. Het liedje achtervolgt ons ook gewoon. We horen hem nu overal.

De vierde is T-Shirt Weather van Circa Waves. We gingen met de hele Domienators groepsapp naar Domien toe. Hij had ook opnames en hij behandelde het album van Circa Waves in de auto. Dat liedje doet ons daar altijd aandenken. We waren toen met zijn allen en dat liedje hebben we zo vaak geluisterd. Helaas is hij niet veel meer op de radio want het is tenslotte geen T-Shirt Weather meer maar alsnog zet ik hem vaak op. Het blijft ook zo’n leuk zomers liedje en ik word er altijd heel erg vrolijk van.

 
Voorbeelden van nog meer liedjes die een grappige/mooie betekenis voor ons hebben is: Douwe Bob met Sweet Sunshine, Go van The Chemical Brothers en Golden van The Brahms. Muziek kan een leuke betekenis hebben en dat vind ik zo leuk aan muziek luisteren. Achter elk liedje kan een betekenis zitten.

 
Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: