zaterdag 12 december 2015

Veel vragen die ik krijg over bloggen.

Hoi allemaal,

Ik krijg nog regelmatig de vraag ‘Hoe kan jij zoveel bloggen?’ en ‘Zit jij nog op school? Hoe kan dat?’. Vandaag ga ik een paar vragen behandelen die ik vaak krijg over het bloggen.
 
Hoe kan jij zoveel bloggen?
Ik heb elke dag een artikel online. Ik blog niet veel over beauty producten of andere producten dus het is heel lastig om zoveel te kunnen bloggen. Ik haal mijn inspiratie meestal van Tumblr, Girlscene, andere blogs maar ook ga ik rondvragen wat mensen zouden willen lezen. De tijd haal ik van mijn weekend. Elke zaterdag heb ik een soort blogdagje. Ik maak voor de hele week artikelen, 7 stuks dus in één dag. Eerder blogde ik altijd één maand vooruit maar dat vind ik nu echt niet te doen. Een week blog ik vooruit en dan doordeweeks hoef ik helemaal niks te doen.

Hoe kan je school combineren met bloggen?
Doordeweeks heb ik alle focus op school en niet op het bloggen. Ik kan bloggen en school heel goed combineren. In het weekend blog ik en doordeweeks werk ik hard aan school. Ik vind het fijn dat ik het zo gescheiden kan houden want als dat niet kon was het waarschijnlijk nog drukker geworden. Ik heb nu echt een ritme gevonden: zaterdag bloggen.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Meestal kijk ik eerst op Girlscene. Ik blogde daar vroeger ook op. Ik was namelijk top blogger. Er staan veel  verschillende artikelen op. Ik zoek een onderwerp waarover ik wil gaan bloggen. Als ik niks kan vinden wat ik leuk vind kijk ik op andere blogs. Hebben hun bijvoorbeeld nog leuke nieuwe Tags geplaatst. Ik vraag ook vaak rond of mensen nog ideeën hebben die ik kan gebruiken en ook vraag ik er dan bij ‘Wat zou jij nog willen zien op mijn blog’. Die laatste geeft ook veel inspiratie. Zo zorg ik dat mijn onderwerpen heel verschillend zijn.

Wat vinden je vrienden en vriendinnen ervan dat je blogt?
Ik krijg alleen maar positieve reacties erop. Ik heb gelukkig nog nooit iemand gehad die er iets naars over zei. Ik krijg vaak reacties dat ze het leuk vinden om te lezen en dat ik er later iets mee moet doen. Heel leuk en fijn om te horen. Ik weet bijvoorbeeld dat Tessa bijna elke dag een artikel van mij leest. Dat vind ik echt super leuk en fijn natuurlijk! Ik ben blij dat ik nog nooit in het echt een negatieve reactie heb gehad. Gelukkig maar!

 
Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: