dinsdag 26 januari 2016

Series die ik nog (verder) kijken.

Hoi allemaal,

De laatste tijd kijk ik niet veel series meer omdat ik daar werkelijk geen tot weinig tijd voor heb maar als ik ze kijk, kijk ik er ook altijd teveel. Als je eenmaal begint aan een aflevering denk je meteen ‘Ah, kan er nog wel eentje achteraan’. Niet zo goed eigenlijk, maar zo werkt het. Vandaag ga ik een paar series met jullie behandelen die ik aan het kijken ben of nog aan wil beginnen. Kijk snel mee en wie weet zit er een serie bij die jij nog niet kent!
 
bron: TUMBLR
MAKING A MURDERER
Making a Murderer is een Amerikaanse documentaire serie uitgebracht op 18 december 2015 voor de streamingdienst Netflix. Het eerste seizoen vertelt het verhaal van Steven Avery, een man die achttien jaar lang onschuldig heeft vastgezeten voor verkrachting. Twee jaar na zijn vrijlating wordt hij aangehouden voor de moord op Teressa Halbach. De serie is gefilmd over een periode van tien jaar door Laura Ricciardi en Moira Demos. (BRON: WIKIPEDIA).

Aan deze serie ben ik nog niet begonnen maar ik denk dat ik dat deze week wel ga doen. Ik hoor namelijk veel goede verhalen over deze serie en ik weet dat een paar vriendinnen van mij deze ook kijken. Ik ben echt heel erg benieuwd dus ik laat jullie ook weten wat ik ervan vindt.

FAKING IT
Op de Hester High School in Austin (Texas), is het populair om anders te zijn. Na meerdere mislukte pogingen om populair te worden, worden Karma Ashcroft en haar vriendin Amy Raudenfeld uitgenodigd op een huisfeest dat wordt georganiseerd door Shane Harvey, een populaire homoseksuele jongen. Shane denkt dat Karma en Amy lesbisch zijn en out ze op zijn feest als het eerste lesbische koppel van de school. Daarnaast nomineert hij ze als Homecoming Queens (een Amerikaanse traditie; op veel scholen worden tijdens het feest Homecoming een koning en koningin van het bal gekozen). Karma is blij met haar plotselinge populariteit, want hierdoor leert ze onder andere de knappe artiest Liam Booker kennen. Amy hoeft aan de andere kant niet zo nodig populair te zijn, maar om Karma ten gunste te zijn besluit ze om toch mee te spelen en te "doen alsof" ze een stel zijn. Haar gevoelens voor Karma blijven echter alleen maar groeien. (BRON: WIKIPEDIA).

Van deze serie heb ik seizoen 1 helemaal afgekeken en ben ik op de helft met seizoen 2. Dit is echt een van mijn favoriete series ooit. Er komt ook muziek bij kijken en het fijne is dat er in beeld staat welke dit is (handig om later terug te luisteren) en het is ook echt zo’n meiden drama serie en daar houd ik echt ontzettend van.
 
bron: GOOGLE

 
ONCE UPON A TIME
Once Upon a Time (Nederlands: 'Er was eens') is een Amerikaanse televisieserie van de American Broadcasting Company (ABC). De reeks is bedacht door schrijvers en producenten Edward Kitsis en Adam Horowitz en gaat over een vervloekt stadje in Maine waar sprookjesfiguren gevangen zitten zonder happy ending. Wie zij werkelijk zijn, weten zij niet. Hun enige hoop is Emma Swan, de dochter van Snow White en Prince Charming. Zij is namelijk de uitverkorene om de vloek te verbreken. (BRON: WIKIPEDIA).

Met deze serie ben ik al een tijdje geleden mee begonnen maar nooit de tijd gehad om verder te kijken. Dit is echt een hele leuke serie want er zitten veel sprookjes in en dan sprookjes in het echte leven van nu. Ook vind ik de acteurs echt heel goed acteren, liefde voor hun.

HOMELAND
Homeland is een Amerikaanse televisieserie die van start ging in 2011 en wordt uitgezonden op de zender Showtime in de Verenigde Staten. De serie is bedacht door Howard Gordon (24) en Alex Gansa en wordt geproduceerd door Fox 21 en Showtime Originals. De serie is gebaseerd op de Israƫlische televisieserie Hatufim, ook bekend als Prisoners of War, welke bedacht is door Gideon Raff. Claire Danes speelt in de serie Carrie Mathison, een CIA-agent die ervan overtuigd is dat een Amerikaanse marinier een spion is voor Al Qaida. Deze marinier is acht jaar lang krijgsgevangene geweest van Al-Qaida en is in de ogen van de CIA een bedreiging voor de nationale veiligheid. (BRON: WIKIPEDIA).

Hier hoor ik zoveel mensen over en ook hele goede verhalen. Ik denk dat ik binnenkort ook met deze serie ga beginnen want ik hoor hele goede reputaties erover dus ik ben heel erg benieuwd hoe hij dan echt is. Ik weet zeker dat ik er dan een artikel over ga maken. Excited over deze serie!

 
Dat worden dus veel series kijken de komende maanden hoor ik je zeggen en ja dat is ook zo. Ik ben eind mei al vrij i.v.m. examen dus dan heb ik alle tijd voor deze series, whoehoe. Laat vooral even weten wat jij van deze series vindt en of je er al eentje hebt gezien.

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: