zondag 7 februari 2016

DJ, Listeners and Music | TAG

Hi allemaal,

Afgelopen paar dagen zat ik op het internet rond te struinen en was ik op zoek naar een leuke TAG die ik kon overnemen wat gaat over radio. Overal tussen gekeken en van alles ingevuld in de Google zoekbalk, maar ik heb nog steeds 0 resultaten. Zo jammer vind ik dat! Dus ik dacht, laat ik even origineel doen en laat ik een radio TAG maken. De TAG gaat dus voornamelijk over radio en andere dingen in de radiowereld. Zelf vind ik radio een ontzettend mooi vak en ik luister er ook heel vaak naar. Ben je benieuwd wat mijn favoriete radiozender of DJ is? Kijk dan snel verder voor het antwoord en de rest van de vragen.

Je mag deze TAG natuurlijk overnemen maar ik zou het ook leuk vinden als je mij er bij noemt. Onderaan staan de vragen want dan kan je hem makkelijker overnemen. Veel plezier met deze TAG!
 
bron: www.3FM.nl

Wat is je favoriete radiozender?
Stipt op nummer één staat natuurlijk 3FM. Heel onlogisch en onverwachts natuurlijk. Dit is eigenlijk de enigste radiozender waar ik echt vaak en elke dag naar luister. Soms zet ik ook wel eens NPO Radio 2 aan in de ochtend, maar toch switch ik graag over naar 3FM. Ik luister dus ook nooit Qmusic, Radio 538 of SlamFM. Het liefst heb ik altijd 3FM opstaan en daar geniet ik ook met alle teugen van.

Wie is je favoriete radio dj?
Ik heb er zo ontzettend veel die ik heel tof vindt, waaronder Herman Hofman, Michiel Veenstra en Gerard Ekdom maar mijn favoriete radio dj is Domien Verschuuren. Ik luister elke uitzending van hem. Ook kijk ik via de webcam en als ik niet kan luister ik het terug. Ik vind ‘m zo’n goede radio dj omdat hij echt veel interesse toont in zijn luisteraars. Ook vind ik zijn humor heel leuk en daar maakt hij ook gebruik van in zijn programma. Daarnaast op het radiogebied vind ik zijn bedjes ook altijd precies kloppen en de jingles zijn ook top. Domien is echt mijn favoriete radio dj nummer één.

Wat vind je het leukste radio programma?
Dit sluit mooi aan op de vorige vraag waar het antwoord Domien is. Domien presenteert elke maandag t/m donderdag van 18:00 tot 21:00 Dit Is Domien. Dit is ook mijn favoriete radio programma. Ik luister het ten eerste heel vaak, maar dat doe ik ook met alle plezier. Ik vind het mooi om te weten te komen wat de rest in Nederland doet. Ook al is het maar school (dan denk ik bij mezelf, YES Ben niet de enigste) of is het juist iets spectaculairs. Elke avond verschilt dat weer en dat vind ik juist zo leuk aan het programma. Elke avond is het programma weer heel anders en is het een verrassing wat je te horen krijgt.

bron: World Of Cinemates

Wil je zelf ook iets doen in de radiowereld?
Op dit moment help ik Joshi bij Radio Markant in Sneek samen met Eline. Ik bedenk een aantal teases per week. Na de zomervakantie ga ik (als ik slaag voor mijn mavo diploma) naar een school in Hilversum waar ik de opleiding Media & Evenementen (Junior Producer) ga volgen. Dit heeft ook te maken met TV en radio en wat mij dus enorm interesseert gecombineerd met evenementen. Radio is echt een mooi vak: om naar te luisteren, maar ook om er zelf mee bezig te zijn.

Wat vindt je het mooiste aan radio?
Radio is een medium waar je veel mensen mee kan bereiken. Ook al is het bij een lokale omroep of juist op een landelijke zender. Radio kan jou als mens veel beïnvloeden in je stemming. Wordt er een liedje gedraaid wat je leuk vindt dan is het logisch dat je stemming verbeterd. Als er een liedje wordt gedraaid waar je echt een betekenis of herinnering aan hebt, dan kan je daar weer heel rustig van worden. Ook is het gevoel als de radio dj jouw favoriete nummer draait ook weer zo’n enorm geluksmomentje.

Wat vind je het minst mooie aan radio?
Een hele goede vraag vind ik dit, maar heel lastig om te bedenken. Wat is nou het minst leuke aan radio. Even nadenken.. het minst mooie aan radio vind ik dat er altijd onderlinge strijd wordt gezien via verschillende radio forums. Ze delen vaak cijfers en vergelijken dat met elkaar. Iedereen in dat gebied vindt radio mooi, maar om er dan een hele strijd over te maken gaat wel echt te ver haha. Het is toch allemaal één pot nat, radio is radio en om daar veel verschil in te maken is echt vreemd. De één houd van 3FM en de ander gaat liever voor een commerciële omroep zoals Radio Veronica. Eigen keuzes en eigen smaken.

bron: Rondé

Wat is je favoriete liedje ontdekt door de radio?
Dan kan ik meteen het uitspreken als band. 3FM geeft veel nieuwe muziek de ruimte en dat gebeurd o.a. door Serious Talents. Het artikel wat ik over Serious Talents schreef kan je hem hier lezen. Door 3FM heb ik de Serious Talent Rondé leren kennen. Rondé staat echt op nummer één als het gaat om favoriete muziek en hun heb ik leren kennen via de radio. Mijn favoriete single van hun is Run en als het gaat om nummer die nog niet is uitgekomen kan ik zeggen dat Headlights mijn favoriete (nog niet uitkomende) nummer is.

Hoe luister je altijd naar de radio?
Ik luister dus standaard vanaf 18:00 en meestal zit ik achter mijn bureau ondertussen radio te maken. Omdat mijn internet heel slecht is en de webcam vaak stottert luister ik via mijn telefoon aangesloten op mijn boxjes en ik kijk het dan via de webcam. De webcam loopt een paar seconden achter en als hij uitvalt mis ik niks van de gesprekken. Heel erg eigenlijk, maar ik wil gewoon niks missen. Met het avondeten hebben wij ook altijd de radio opstaan maar dan ook echt de radio die hier geïnstalleerd is. Automatisch zetten wij altijd Frank op met het avondeten, een vast ritueeltje.

Wat is je favoriete radiomoment waarbij jezelf op de radio kwam?
Ik moet even in mijn geheugen gaan spitten want het is heel vaak dat ik op de radio ben gekomen, maar ik denk dat op nummer één staat dat Domien bij 3FM was en Tessa en ik ook en dat hij met de microfoon naar beneden kwam en met ons naar buiten liep en even later ons meenam in de studio. Ik luister dat stukje heel vaak terug en ik herinner het mij ook zo goed. Tevens was dit ook de eerste keer in een echte radiostudio en ik vond dat zo bijzonder en leuk. Het is dus echt een samen voegsel van verschillende leuke dingen en herinneringen. Liefde voor Domien!

bron: Facebook.

De vragen zodat als je het wil overnemen dat makkelijker kan:
1: Wat is je favoriete radiozender?
2: Wie is je favoriete radio dj?
3: Wat vind je het leukste radio programma?
4: Wil je zelf ook iets doen in de radiowereld?
5: Wat vindt je het mooiste aan radio?
6: Wat vind je het minst mooie aan radio?
7: Wat is je favoriete liedje ontdekt door de radio?
8: Hoe luister je altijd naar de radio?
9: Wat is je favoriete radiomoment waarbij jezelf op de radio kwam?

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Ik heb er veel werk ingestopt en het artikel is heel lang geworden. Het zou leuk zijn dat als je een blog hebt en je ook van radio houdt dat je deze tag overneemt.

Heel veel liefs van,
 
Marit.

1 opmerking:

Evi van Tessel zei

Leuk! Ik heb 'm ook ingevuld en op mijn blog muziekpaniek.tumblr.com geplaatst.