vrijdag 19 februari 2016

Internet friends are the best friends.

Hoi,

Ze zeiden vroeger altijd tegen je ‘Pas op met vriendinnen op het internet, je weet nooit wie erachter zit’. In de loop der jaren is dat sterk veranderd en dan spreek ik ook vanuit mezelf. Ik heb het afgelopen jaar heel veel nieuwe mensen leren kennen via het internet, waar ik mee kan lachen en buikpijn ervan krijg en waarmee ik kan praten tot diep in de nacht. De term ‘Internetvriendinnen’ is bij mij het afgelopen jaar veel vaker gebruikt dan voorheen.
 
 

Mensen zijn altijd bang dat een of andere pedo erachter zit die veel meer wilt dan alleen vriendinnen zijn. Gelukkig heb ik hier geen slechte ervaringen mee en kan ik juist zeggen dat internetvriendinnen mijn leven zoveel leuker hebben gemaakt. Ik spreek internetvriendinnen heel vaak en ik spreek ook regelmatig af. Bij sommige kan ik niet eens zeggen dat ze internetvriendinnen zijn, want ik zie ze vaak, spreek ze vaak en dat is zo onwijs leuk. De reactie van of ze echt zijn snap ik enorm. Ik kijk heel vaak Catfish en dan zie je gewoon dat het mis gaat. Zo jammer voor degene vind ik dan altijd. Ik gun die persoon dan gewoon ook echt een echt iemand. Iemand die zich voordoet als de persoon wie je denkt dat degene is, maar helaas gebeurd dat ook niet altijd.
 



Vriendinnen die je via het internet hebt leren kennen, zijn hele waardevolle vriendinnen. Als je elkaar in het echt ziet is het ook anders dan een klasgenoot. Je bent veel blijer om elkaar te zien. Misschien is het begin heel awkward, maar dat kan zo weggaan na een tijdje. Om naar die vriendinnen toe te gaan zie ik zelf altijd als een leuk uitje, maar dan ook echt als een heel tripje. Het is zo vaak leuk om elkaar in het echt te zien en ook om elkaar een knuffel te zeggen, te praten en het leuke is: om te lachen totdat er buikpijn ervan komt.

Ik vind dat internetvriendinnen net zo goed en net zo leuk kunnen zijn als vriendinnen in je wijde omgeving. Internetvriendinnen zijn anders. Ze wonen meestal ver weg maar dan is het ook echt een uitje om elkaar te zien en elkaar te spreken.

Wat zijn internetvriendinnen toch fijn om te hebben.

 
Liefs.
Marit.

Geen opmerkingen: