dinsdag 9 februari 2016

Interview met Lisa Bakker!

Hi allemaal,

Deze week mocht ik Lisa Bakker interviewen. Lisa is 15 jaar oud en komt uit Nederland. Lisa maakt covers op YouTube en maakt haar video’s vooral in het Engels. Ze maakt vooral covers van One Direction en 5 Seconds of Summer. Ze kan ontzettend goed zingen en haar Engelse accent is goed ontwikkeld vind ik. Vandaag dus een artikel met Lisa Bakker. Kijk snel mee,

Voor Lisa's kanaal kan je hier terecht. Abonneer zeker weten op haar en geniet van al haar covers!

bron: INSTAGRAM

Hoe ben je op het idee gekomen om een YouTube kanaal te starten?
Ik ben nooit echt mijn kanaal begonnen met het idee van: Wow ik wil een Youtuber worden en elke week vast videos posten. Ik begon gewoon met wat filmpjes op Youtube te zetten waar ik letterlijk op de grond zat en geen eens mijn hoofd liet zien en gewoon een paar liedjes zong met mijn gitaar omdat ik het leuk vond om het aan mijn vrienden en familie te laten horen. Maar langzaam aan begonnen steeds meer mensen mijn videos te kijken en ja nu ben ik volop bezig met youtube! :)



Wat vinden je familie en vrienden ervan dat je video's maakt op YouTube?
Ze zijn allemaal echt heel supportive en ookal maken mijn klasgenootjes er soms grapjes over, merk ik toch wel dat ze het wel nice vinden want ze vertellen het vaak tegen leraren en die gaan het dan opzoeken en laten het zien op het digibord en ja dat is echt wel heel awkward hahah. En vooral als er mensen bij ons thuis zijn gaat mn vader helemaal trots mijn filmpjes aan zetten op de tv en ookal is dat ook heel awkward als je er bij zit, ik weet dat hij het allemaal goed bedoelt :D

Heb je ooit gedacht om ermee te stoppen naar aanleiding van negatieve reacties en wat deed je toen?
Nee, ik heb nooit het idee gehad door haat te stoppen. Vaak is de enige haat over mijn uiterlijk en dat doet me vrij weinig want mijn kanaal gaat om de muziek maak en niet hoe ik eruit zie, right? Wel filmde ik soms echt 4 keer per week en wat ik er voor terug kreeg was voor mijn gevoel best frustrerend omdat ik er zoveel tijd in stak en vaak maar een paar views kreeg. Gelukkig ben ik een doorzetter en ben ik blij dat ik door ben gegaan want na ongeveer een jaar begon mijn kanaal steeds meer te groeien.
 
bron: INSTAGRAM

Waar haal je je inspiratie vandaan voor video's?
Ik ben op heel veel andere youtubers geabonneerd die ook covers maken dus via hun kom ik vaak wel te weten welke liedjes echt goed zijn om te coveren. En ik weet wat voor soort liedjes mijn abonnees leuk vinden dus dat is in principe niet heel moeilijk.

Wat is het leukste wat je hebt bereikt of hebt gemaakt door je YouTube carrière?
Een van de leukste dingen vind ik toch wel dat ik aangenomen werd bij Mediakraft: een netwerk met allerlei Nederlandse Youtubers en dat ik daar naartoe mocht om te filmen en daar later ook met een paar kijkers op de foto ging :D

Hoeveel tijd stop je in het maken van een video?
Omdat ik covers film, moet ik door de week het liedje oefenen, wil ik het een beetje goed laten klinken op camera. Daarom ben ik toch wel met het oefenen alleen al in totaal zo´n goeie 3 uur kwijt verspreid over 5 dagen. En dan moet ik het nog filmen op zaterdag of vrijdagmiddag na school. Als ik geluk heb zing ik hem in 1 of 2 keer goed en ben ik tien minuten bezig. Maar als het tegen zit kan ik soms wel 3 uur bezig zijn het opnemen van mijn video. Ik edit verder niks aan mijn videos, behalve dat ik het stukje in het begin en aan het einde eraf knip maar dat is het dan ook. Dus ja het verschilt heel erg van welk nummer ik zing en hoe het gaat tijdens het filmen.

Kan je school en andere dingen goed combineren met YouTube en hoe doe je dat?
Ik vind zelf dat ik het tot nu toe heel goed gecombineerd heb, aangezien ik normaal nooit door de week film heb ik vrij weinig last van school. Wat ik wel een keer gehad heb is dat rond 8 uur een nieuw liedje gereleased werd die ik heel graag zo snel mogelijk wilde coveren en dat ik om 9 uur de bus moest hebben. Dus rond kwart over 8 had ik alle akkoorden van het nummer en toen heb ik snel alles gefilmd, ge-edit en geupload en daarna de bus gepakt met resultaat dat ik uiteindelijk wel te laat op school was. Maarja dat moest nou maar eenmaal haha. Ook had ik hetzelfde probleem toen Zayn´s nieuwe liedje uitkwam: Het was 6 uur ´s Morgens en ook deze wilde ik weer snel coveren want dat betekent vaak veel views. Dus daar zat ik dan om 6.30 te filmen, terwijl het hele huis sliep hahah. Tja je  moet er wat voor over hebben denk ik dan maar.
 
bron: INSTAGRAM

Met welke Nederlandse YouTuber zou je ooit nog een video mee willen maken en waarom?
Ik kijk in het algemeen niet zoveel Nederlandse Youtubers en vooral Amerikaanse of Britse. Wel vond ik het heel leuk om samen met ´Susan H´ samen in Amsterdam 4 collabs te filmen omdat we allebei eigenlijk hetzelfde doen op Youtube en we niet heel ver van elkaar wonen en dus makkelijk in Amsterdam kunnen afspreken. Wat ik nou het leuke vind aan Youtube is dat ik er heel veel mensen heb leren kennen die allemaal net zoals mij ook covers maken en ook gewoon een vriendschap mee heb opgebouwd en daarom lijkt het me heel leuk om met hun samen te filmen. Maarja de meerderheid woont in Amerika…

Welke video zou je ooit nog willen maken en waarom?
Ik zou heel graag een keer een video opwillen nemen waar mijn muziek echt is opgenomen in een studio want dat lijkt me gaaf om te kijken hoe het verschil is met mijn simpele covers die ik nu echt alleen met mijn camera en verder geen poespas film.

Wat vind je van mijn blog?
Ik heb even rond gekeken en het ziet er echt superleuk uit! Heel veel plezier en succes nog met bloggen in de toekomst en bedankt voor dit interview :)


Ik wil eerste Lisa heel erg bedanken dat ik haar mocht interviewen en ik ben heel erg blij met het resultaat. Kijk dan allemaal even op haar kanaal. Voor de link kan je hier klikken.

Veel liefs,
Marit

Geen opmerkingen: