donderdag 18 februari 2016

Me, myself and I.

Hi allemaal,

Ik heb sinds kort weer veel nieuwe views en nieuwe mensen die mijn blog lezen. Ik heb onder mijn pagina ‘Over mij’ natuurlijk wel iets staan maar het leek mij leuk om een apart artikel hiervan te maken om mij beter te leren kennen. Ik ben namelijk iemand met teveel hobby’s en teveel dingen die ik leuk vind. Benieuwd wat mijn hobby’s zijn en hoe het zit met school? Vandaag heb ik een artikel met meer informatie over mezelf.
 


 
Geboren: een meisje dat Marit heet.
Ik ben een meisje dat komt uit de vorige eeuw. Klinkt heel wat maar dit betekent gewoon dat ik geboren ben in 1999. Ik ben geboren op 21 september in Zwolle. Dit is eigenlijk de enigste informatie wat belangrijk is om te weten van vroeger.

School: dichtbij en ver weg.
Natuurlijk zoals elk kind heb ik de basisschool gedaan 8 jaar lang. Ik ben toen naar de middelbare toe gegaan waar ik in een mavo klas zat. Op onze school heb je mavo, havo en athenueum. Ik zat in een soort van determinatieklas om te kijken of ik wel mavo aankon. Als je dit niet aan kan moet je namelijk van school af want er is geen lager niveau. Ik heb het gered en ik mocht verder de mavo doen. In mavo 3 ging het niet goed en toen hebben wij, mentor, ouders en ik, besloten om mij weer terug naar mavo 2 te sturen. Dit kwam ook door de cijfers maar ook om het feit dat ik niet goed paste bij mijn leeftijdsgenoten. Ik ben namelijk een vroege leerling en hun waren in hun doen en laten als veel verder ontwikkeld. Toen ben ik in maart teruggegaan naar mavo 2 en heb ik mijn mavo 2 voor de tweede keer gedaan en daarna mavo 3 en op dit moment bevindt ik mij in mijn examenjaar. Ik doe nu dus in mei examen en als ik daaraan denk heb ik wel echt kriebels. Ik hoop natuurlijk dat ik slaag en dat ik met een mavodiploma van school kan gaan. Vanaf september ga ik een opleiding volgen een eindje verderop. Ik ga namelijk de opleiding Media & Evenementen (Junior Producer) volgen in Hilversum. Dat is in totaal 4 uur reizen maar ik heb het er voor over. Ik heb nu al ontzettend veel zin in de opleiding. Ik vind dat het op de middelbare school veel te breed is. Je leert dingen waar je niks mee hebt  maar op een opleiding is dat veel gerichter. Laten we eerst hopen dat ik slaag en dat ik kan delen op mijn blog dat ik mijn diploma heb!


 

 
Dingen die ik leuk vind: teveel om op te noemen.
Bloggen: Als eerste punt wil ik bloggen noemen. Ik blog nu op dit iets meer dan 2 jaar (16 februari 2014) en ik doe het nog steeds met alle plezier. Voorheen blogde ik vaak op Girlscene en daar was ik topblogster op. Ik vind het bloggen heel leuk om te doen omdat ik graag dingen typ, schrijf en alles gaat heel makkelijk. Ik kan zo even een artikel uittypen en dan ook echt met net taalgebruik. Bloggen is iets wat mij enorm gelukkig maakt. Ik heb vaak dat als ik een tijdje niet heb geblogd kriebels krijg om het weer te doen. Op vakantie heb ik dat ook namelijk altijd. Ik blog in de zomervakantie meestal een eind vooruit maar op vakantie maak ik dan toch altijd weer even een artikeltje. Kan gewoon niet zonder!

3FM: Dit is iets wat veel mensen van mij weten en wat ik ook graag deel. Elke dag luister ik naar 3FM en kijk ik ook vaak de webcam. Het is iets wat ik gewoon ontzettend leuk vindt om te luisteren. Ik vind de sfeer onderling heel erg leuk. Onder de luisteraars maar ook onder de dj’s. 3FM is iets waarvan ik echt geniet. Ik heb het liefst altijd 3FM opstaan en de autoradio staat ook ingesteld alleen op 3FM. Ik vind het ook leuk dat ik dankzij 3FM veel nieuwe muziek leer kennen. Ze draaien nieuwe muziek maar ook hele nieuwe bandjes. Ik kan wel zeggen, als ik geen 3FM luisterde dan kende ik meer dan de helft van de muziek niet eens. 3FM is echt een bom van nieuwe muziek, maar dan ook echt hele toffe nieuwe muziek. Ik heb in een ander artikel goed uitgelegd waarom ik eigenlijk altijd het over 3FM heb en waarom juist ik er soort van fan van ben. Dat artikel kan je hier  lezen.

YouTube: Ik heb echt teveel dingen die ik leuk vind merk ik nu. Ik kijk namelijk ook veel YouTube video’s. Ik ben echt een YouTube kijker vanaf bijna het begin. Ik denk dat ik het nu ongeveer 4/5 jaar kijk en vergeleken met anderen is dat best lang. Ik vind het leuk om te zien dat YouTube zo enorm groeit en dat de TV het ook goed oppakt. Ik vind YouTube kanalen zoals Dit Was Domien, Teske, Jiami en Nanne Meijer echt ontzettend leuk om te kijken. De meeste kijk ik ook echt vaker opnieuw, omdat ze gewoon te leuk zijn. Ze zijn ook echt een bron van inspiratie voor mij, en dan gaat het vooral om de vrouwelijke bloggers onder de YouTubers. Echte bloggers voorbeelden noem ik ze. Heerlijk, love that!
 



Muziek: van alles wat.
Als het gaat om muziek hoef je niet aan mij te vragen van welk genre ik nou echt houd. Ik heb zoveel genres waarnaar ik luister en dat vind ik zo leuk aan muziek. Iedereen heeft een eigen soort stijl en een eigen genre wat hij of zij leuk vind. De bandjes die mij het allermeeste aanspreken zijn Rondé, Lucas Hamming en Kensington. Dit zijn tevens ook echt bandjes die groot zijn geworden door 3FM. Het is echt een mix van de genres. Rondé is namelijk meer indie, pop en dance terwijl Kensington en Lucas Hamming je echt aan kan zien als rock. Ik luister altijd muziek. Als ik huiswerk maak, als ik fiets, vaak in de les met oordopjes op, ik kan gewoon niet zonder. Ik vind het altijd zo irritant als ik huiswerk maak en het helemaal dood stil is. Er is altijd wel muziek op bij mij. Het liefst via de radio, 3FM, maar anders via Spotify.

Domien: de hunk.
Ik ben van heel veel mensen fan, maar ik denk dat nummer één Domien Verschuuren is. Ik maak regelmatig ook artikelen over hem dus jullie kunnen het eigenlijk wel raden. Hij is iemand die ik echt als voorbeeld en idool zie. Ik bekijk het liefst al zijn foto’s en zoek ook zijn foto’s op. Daarnaast luister ik ook altijd zijn radioprogramma, elke maandag tot en met donderdag van 18u-21u, en bekijk ik ook zijn vlogs meerdere malen opnieuw. Veel mensen weten dit van mij en ook mensen die het wat minder vinden. Ik denk dan meestal bij mezelf: ik ben fan, jij niet en je mag fan zijn van wie je bent. True toch? Ik heb ook over Domien meerdere malen artikelen geschreven waarom ik nou fan van hem ben. Dit artikel kan je hier (Met meerdere fans) en hier (Over zijn programma) lezen.

Innerlijk: rustig maar druk.
En dan iets persoonlijks om mijn innerlijk te leren kennen. Ik ben iemand die heel rustig kan zijn, maar als ik je beter heb leren kennen ben ik veel drukker. Ik ben namelijk op school en bij mensen die ik nog niet goed ken heel rustig. Eenmaal als ik thuis ben, ben ik heel erg druk. Het verschil is heel groot dat de mensen op school niet verwachten dat ik eigenlijk zo druk ben en mijn ouders geloven nooit dat ik op school heel rustig ben. Mijn leraar kon het niet geloven dat ik zoveel doe met de radio en vaak te vinden ben bij 3FM. Hij verwachtte niet dat zo’n rustig meisje (op school dan) zo iets eigenlijk had. Heel grappig eigenlijk. Het doet mij altijd een beetje denken aan Hanna Montana, twee levens.



 
Als er iets is waardoor je mij nog beter wil leren kennen of je juist vragen voor mij hebt. Laat ze gerust achter onder dit artikel. Daarnaast kan je mij ook nog beter leren kennen op Instagram want daar plaats ik regelmatig foto’s over wat ik aan het doen ben of wat ik leuk vind. Mijn instagram is Alwaysmarit. Ik zou het leuk vinden als jullie mij volgen!

Ik hoop dat ik jullie nu iets beter een indruk van mij hebben over hoe ik ben en wat voor dingen ik doe en leuk vindt. Heel veel liefde naar jullie.

 
Veel liefs,
Marit

Geen opmerkingen: