zondag 28 februari 2016

YouTube verandering.

Hi allemaal,

Ik ben al jaren lang een trouwe YouTube kijker. Ik zet bijna nooit de televisie meer aan, behalve voor Over Mijn Lijk en Wie Is De Mol. Ik kijk nu al zo’n 4 jaar vlogs en nog steeds doe ik dat met alle plezier. Het is zo raar, maar ook ontzettend leuk om te zien hoe YouTube is veranderd. Er zitten leuke maar ook nare kanten aan. Vandaag ga ik het hebben over YouTube. Als je meer wilt lezen, kijk dan vooral verder.
 
bron: YOUTUBE BEAUTYGLOSS


Kijkers: steeds meer.
In het begin was YouTube kijken echt iets speciaals. Bijna niemand keek YouTube en je keek er echt op van als iemand in je omgeving ook naar bijvoorbeeld Thomas, Bardo en Teske keek. Als je nu YouTube kijkt is het niet meer speciaal en wordt je veel minder aangekeken. De abonnees van de YouTubers zijn ook sterk omhoog gestegen. In het begin waren 20.000 abonnees nog super veel. Nu is dat gemiddeld, niet veel maar ook niet weinig.

Kanalen: steeds meer.
Het aantal YouTube kanalen zijn er ook steeds meer. In het begin waren er maar een paar YouTubers en daar keek iedereen ook naar. Veel YouTubers werkten toen samen die nu bijna niet meer samenwerken, zoals Milan met Mert en Dylan. Nu zijn er veel nieuwe kanalen bijgekomen. Natuurlijk ook wat mindere kanalen, maar ach: iedereen moet het leren.

Events: steeds groter.
Een paar jaar geleden had je de DYTG. Daar kwamen een paar honderd op af en het was helemaal niet groot. Nu is de DYTG zo groot geworden, dat het maar de vraag is of je de YouTubers kan ontmoeten. Ook is er een tweede event gekomen, VEED. Daar komen ook steeds meer mensen naartoe en ook veel meer YouTubers. Ik ben zelf nog nooit naar DYTG geweest, maar wel naar VEED. In april ga ik voor mijn tweede keer naar VEED en daar heb ik heel erg zin in.

Bekendheid: televisieprogramma's.
Ik vind het nog steeds een beetje raar. In het programma Playback Je Gek win je nu een vlogcamera. Een paar jaar geleden had niemand dat kunnen bedenken, toen kreeg je een waardebon of iets anders leuks. Ook beginnen steeds meer televisieprogramma’s erop in te spelen. EditieNL heeft namelijk ook een YouTube kanaal en zij zijn niet de enigste. Ook werkt RTL nu nauw samen met de YouTubers, maar echt op TV iets maken, dat doen ze niet. YouTube blijft ook echt op YouTube.

 

Sinds wanneer kijk jij YouTube? En merk je ook de veranderingen?
 
Liefs,
Marit

1 opmerking:

Anoniem zei

super blog