dinsdag 15 maart 2016

Hoe bereid ik mij voor op een toetsweek?

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik weer een artikel voor jullie waar ik het over school heb. Over een paar daagjes, 21 maart, heb ik mijn laatste tentamenweek ooit op mijn school. Hopen dat ik dus slaag, want dan is het echt mijn laatste tentamenweek op de Noordgouw. Spannend! Maar hoe bereid ik mij voor op een toetsweek? Vandaag ga ik dat met jullie bespreken. Lees snel verder!
 
bron: GOOGLE

Planning
Ik maak meestal gebruik van een planning. Ik heb nog een agenda van school gekregen dit jaar, en daar schrijf ik alles in. Wat ik per dag moet doen en ook welke toetsen ik wanneer heb. Je kan dit natuurlijk ook in je normale agenda doen, maar ik zet er veel in dus ik heb een soort van toetsagenda. Je kan dit ook gewoon doen in een notitieboekje of op een los blaadje, maar ik ben altijd bang dat ik zo’n blaadje kwijt raak.

Samenvatting
Ik maak altijd een samenvatting van een vak. Al het gaat het om wiskunde, maak ik toch een samenvatting en neem ik alles door. Ook van geschiedenis, biologie en de rest van de vakken maak ik het allerliefst een samenvatting. Ik maak hem zelf ook, want zo leer ik er ook van. Ik leer namelijk heel erg van dingen overschrijven (in dit geval typen, want ik maak hem op de laptop) en zo heb ik alle informatie lekker kort en bondig bij elkaar.

Oefenen
Met wiskunde gaat het gewoon om blijven oefenen. Je kan eigenlijk niet leren voor wiskunde, maar je moet juist veel opdrachten gaan maken. Dingen die je niet kan, kan je nog extra doornemen. Op internet staan er vele opdrachten waar je van gebruik kan maken. Zelf doe ik dit ook graag. Soms pak ik er een oud examen bij van internet en ga ik die maken.

Video’s
Naast samenvatting maken en leren, en het oefenen maak ik ook graag gebruik van video’s. Op YouTube staan er allerlei informatieve video’s waar je veel van kan leren. Je vult in de zoekbalk gewoon het vak dat je wilt hebben en het onderwerp. Van alle vakken is wel wat te vinden, en je leert er ook nog eens van. Heel fijn vind ik dat! Zo heb ik bijvoorbeeld ook de tangens geleerd, heel slim.

Hoe bereid jij je voor op een toetsweek?

Liefs,

Marit

Geen opmerkingen: