dinsdag 29 maart 2016

Liefde voor de zomer.

Hey!

De zomer komt er weer aan, YES! Ik ben daar echt heel blij mee, want ik ben meer een zomer persoon dan een winter persoon. Ik houd meer van de zomer en vooral met mooi weer. Maar waarom houd ik meer van de zomer dan van de winter?
 
bron: PINTEREST


Of het onderzocht en bewezen is weet ik niet, maar in mijn ogen is het toch echt zo: als het lekker weer is, is iedereen vrolijker. Mensen doen leuke dingen en hebben plezier, mensen genieten van het mooie weer, mensen glimlachen naar elkaar en zeggen elkaar gedag. Ik merk aan mijzelf ook altijd dat ik veel vrolijker ben wanneer ’t zonnetje volop schijnt. Misschien heeft ’t wel iets te maken het met feit dat zonlicht de aanmaak van vitamine D in je lichaam stimuleert!

Gewoon genieten van het mooie weer en het feit dat de zon vaker schijnt en de lucht meer blauw is. Dat maakt me zo gelukkig en blij! En het feit dat ik veel actiever ben in de zomer en veel meer dingen doe. In de winter zit ik vaak ’s avonds thuis op de bank, maar in de zomer staan er veel meer dingen op de planning!
 
bron: PINTEREST

Sowieso ben ik dol op gras, maar ook op lekker eten! Die twee in combinatie zijn dan ook een grote favoriet van mij in de zomer; picknicken! In m’n eentje zou ik het niet zo snel doen, maar met m’n vriend of een vriendin is het natuurlijk wel ontzettend gezellig. Eerst samen de stad in om allerlei lekkere zomerse hapjes en drankjes in te slaan, en daarna heerlijk op het gras zitten (of op een dekentje in het gras) en alles opsmikkelen.

Ik kan geen genoeg krijgen van het lekkere eten in de zomer. Watermeloen, ijsjes, grote salades als avondeten, aardbeien, milkshakes en smoothies… I love it! Wat me trouwens opvalt is dat ik in de zomer gezonder eet dan in de winter. Als het warm is heb ik veel behoefte aan drinken, dus pak ik graag een smoothie of gewoon water. Ook heb ik altijd trek in fruit op zulke dagen, we hebben dan ook altijd meloen in huis om als toetje op te peuzelen. Salades zijn een grote favoriet van me, ik ben er dol op! Ik maak dan ook graag een grote salade voor mezelf wanneer ik honger heb ’s avonds, als vervanger van chips of andere ongezonde snacks.
 
bron: PINTEREST

Ohja! Bijna vergeten, Zomerkleding! Na een winter vol lange en dikke kleding kunnen de luchtige kleding weer uit de kast gehaald worden. Het voelt weer als een nieuwe garderobe waarmee weer lekker leuke combi’s gemaakt kunnen worden. Of nieuwe items erbij geshopt kunnen worden!


Houd jij meer van de zomer of van de winter?


Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: