vrijdag 1 april 2016

How to: pennyboarden.

Hi allemaal,

Zelf heb ik in de zomer van 2015 een pennyboard gekocht. Die ging ook overal mee naartoe, ik ging ermee op vakantie en thuis reed ik er ook steeds rondjes op. Heerlijk even met het pennyboard naar het bos toe, en rijden maar. Maar dat ging ook niet zomaar. Maar how to pennyboarden? Vandaag ga ik dat aan jullie uitleggen, met behulp van foto’s die ik vond op internet.

Ik heb het zonder die foto’s geleerd. Ik wist het ongeveer hoe het moest, maar ik heb het geoefend en geoefend. Ik begon eerst op een hele irritante weg met allerlei losse steentjes in het asfalt, dus toen ben ik overgegaan naar een hele fijne weg bij het bos. Dit pad is heel vlak en ook nog van dat nieuwe asfalt. Daar zou ik het gaan oefenen! Maar welke tips zijn er voor jou?
 
Foto's: GOOGLE.

Schoenen
Ik zal als allereerst gaan voor goede schoenen. Draag geen slippers of losse sandalen. Draag fijne sneakers waar je je goed in kan bewegen. Slippers zijn echt een no go.


 
Ondergrond
Plaats je pennyboard op een vlakke ondergrond. Dit is belangrijk als je je nog nooit heb gepennyboard en je een beginner bent.

Evenwicht
Zorg ervoor dat je hou vast hebt. Zorg bijvoorbeeld ervoor dat je een leuning in de buurt hebt, waar je je aan kan vasthouden.


 
Voet plaatsen
Plaats jouw linker of rechter voet op het bord net achter de twee schroeven die aansluiten op je board.


 
Andere voet
Zet de andere voet nog op de grond.

Bewegen
Beweeg je ene voet die op de grond staat, en probeer vaart te maken. Zorg er wel voor dat je nog evenwicht houdt.


 
Positie
Als je genoeg vaart hebt gemaakt, kan je ene voet waarmee je vaart had gemaakt nu ook op het board. Zorg voor een fijne positie.

 
Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: