vrijdag 8 april 2016

Jezelf zijn en mensen negeren.

Hey,

Een paar maanden geleden had ik een artikel gemaakt over pesten. Pesten is iets naars en zelf vind ik dat het verboden moet worden. Overal kun je gepest worden, op school, op werk, overal. Maar je moet zelf ook weten dat jij niet de enige bent. Helaas worden veel mensen gepest en weet dat je niet er alleen voor staat. Samen kan je erover praten, samen kun je je hart luchten.

bron: GOOGLE

Zelf ben ik ook gepest en gelukkig ben ik daar vanaf. Ik werd gepest omdat ik anders was, want ik was bijvoorbeeld kleiner. Zelf weet ik natuurlijk niet de echte reden, maar volgens mij zat het zo. Op een gegeven moment ben ik heel erg verlegen geworden. Ik was bang voor de reacties van mensen en ik maakte niet snel nieuwe vrienden want ik was bang dat hun mij ook gingen pesten. Ik was bang dat ze mij raar zouden vinden en ik vertelde bijna niks tegen mensen wat mijn hobby’s waren. Ik was mezelf gewoon kwijt, ik was mezelf niet meer.

Het belangrijkste is gewoon om jezelf te blijven in zo’n situatie. Jezelf zijn is iets heel belangrijks.

Gelukkig ben ik nu mezelf en durf ik mijn dingen te laten zien wat ik leuk vind. Ik krijg soms weleens nare reacties, maar dat boeit mij eigenlijk helemaal niks meer. Ik heb een knop omgezet en ik heb gezegd tegen mezelf ‘Ik doe het niet voor hun, maar ik doe het voor mezelf’. Ik heb inderdaad hobby’s wat niet een gemiddelde scholier zou hebben: radio luisteren, bloggen en YouTube video’s maken. Ik was vooral bang voor dat laatste, dat ze het raar zouden vinden. Ik heb zolang getwijfeld of ik het wel moest doen, maar gelukkig heb ik nog geen nare reacties gehad en alleen maar positieve. Daar ben ik natuurlijk super blij om. Ik denk dat dat komt omdat ik lekker mezelf ben. Ik trek mij niks meer aan van andere scholieren en dat is maar goed ook.


Ik wil jullie dus meegeven, blijf vooral jezelf. Je doet dingen waarschijnlijk niet voor hun, maar voor jezelf. Jezelf zijn is weer zo’n cliché ding maar het is heel belangrijk. Negeer gewoon de mensen die het niet leuk vinden wat voor hobby jij hebt, wat voor sport je doet of van wie je fan bent. Je moet lekker jezelf zijn en blijven.

Veel liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: