zaterdag 2 april 2016

Verlegenheid met onzekerheid.

Hoi allemaal,


Ik heb 16 jaar levenservaring, maar ik weet dat ik veel kan vertellen over zelfvertrouwen en onzekerheden. Ik ben namelijk zelf ook heel erg onzeker geweest, terwijl dat het afgelopen jaar echt verminderd is en ik daar heel erg blij om ben. Vandaag heb ik een persoonlijk artikel voor jullie, iets wat ik niet vaak doe maar als ik het doe er ook echt tijd voor neem.
bron: PINTEREST


Wees lekker jezelf. Mensen mogen je omdat je dan jezelf bent. Als je lekker jezelf bent, heb je ook minder last van je onzekerheden. Je hoeft niet de perfectie te zijn, en alles hoeft niet te kloppen, je bent goed zoals je bent. Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken. Iedereen heeft weleens last van onzekerheden, ook de mensen die naar je kijken.


Ik denk dat het een kwestie is van tijd, en je erover heen zetten. Als je vaak onbekenden aanspreekt, kom je vanzelf over je verlegenheid heen. Overtuig jezelf er elke dag van dat je zelfvertrouwen hebt. Zeg tegen jezelf elke dag een keer in de spiegel dat je mooi bent. En dat ben je ook! Maar zo geef je jezelf ook eens een complimentje en daar bloeit je zelfvertrouwen van op. Probeer minder aandacht te besteden aan kleine dingen die andere mensen misschien niet eens opmerken.


Verlegenheid is ook niet iets ergs, maar het kan je soms belemmeren. Wees wat liever voor jezelf, leer je imperfecties te accepteren en focus op alle positieve eigenschappen die in je aanwezig zijn. Zoals ik al zei heb je geen invloed op wat anderen denken. Maar je hebt wel invloed op wat jij denkt!  Zorg ervoor dat je positiever over jezelf gaat denken, zodat je lekkerder in je vel komt te zitten. 
Verlegenheid overwinnen is vooral een kwestie van trainen. En als je kritiek krijgt van een persoon, betekent dit niet meteen dat het de waarheid is. Er zijn talloze verhalen over grote talenten die super vaak zijn afgewezen voordat ze bekend werden. Een negatieve reactie weerhield hen er niet van om door te gaan, dus laat het jou ook niet stoppen


En één van de belangrijkste punten: focus op je pluspunten, en vergeet de minpunten.

"What doesn't kill you makes you stronger"

Heel veel liefde,
Marit.

Geen opmerkingen: