woensdag 11 mei 2016

Bevrijdingsfestival Overijssel 2016.

Hey allemaal,

Vorige week was het weer zo ver: Bevrijdingsfestival Overijssel. Vorig jaar was het weer zo ontzettend slecht en waren er veel onweer- en regenbuien. Dit jaar was het super goed weer en dat hebben we wel gemerkt, haha. Het was veel drukker dan vorig jaar. Dit jaar ben ik ook wezen kijken en heb ik mij prima vermaakt met de goede muziek die er was. Heerlijk zo'n gratis festival om de hoek!


De wekker ging vroeg, maar het was het waard. Meteen mij snel klaargemaakt, ontbeten en de bus naar Zwolle. Dit jaar ging ik samen met Henrike, en last minute ging Tessa ook nog mee. Henrike moest komen vanaf Zwolle en Tessa kwam helemaal uit Woerden.

Het eerste optreden die we hebben gezien was van Kenny B. We hebben niet alles gezien, omdat het al bezig was voordat wij aankwamen. Wel hebben we de bekende hit Parijs gezien van hem en heel hard meegezongen.


Na het optreden was het tijd voor Nielson. Super leuk om de hele band weer te zien, want één weekje geleden zag ik ze ook al haha, maar weer heb ik heel erg genoten. De nummers ook weer meegezongen en gedanst.

Na Nielson was het tijd voor iets onbekendere bands en artiesten voor ons. Wel heb ik erg genoten en hebben we de hele tijd vooraan gestaan. Na die bands was het tijd voor een legende: van Velzen.Wát een goede artiest is dat en hij maakt er ook echt een feestje van. Heerlijk!


Roel had ook nog 3 andere vrouwen meegenomen om op te treden, en zij kwamen uit Kenia. Ik vond dat ze super goed konden zingen. Leuk dat van Velzen dat zo deed, maar na van Velzen was er een optreden van een band, die ik, uh ja. Hoe leg ik dat makkelijk uit? Uit kan kotsen? Ik dacht 'Ik zie wel, want rock kan soms best oké zijn' maar niet verwacht dat het zo erg was. Veel mensen gingen ook rennen en duwen, dat hoort, dat snap ik, maar ik heb er blauwe plekken van haha. Ik vond zelf dat ze geen hoofdpodium hadden verdiend, maar een ander podium met meer heftige rock liefhebbers.


Gelukkig was het daarna tijd voor Rondé: mijn favoriete band. Ik was zo blij dat ik vooraan stond en ik vond het een geweldig optreden. Ze hadden nog nooit voor zo'n groot publiek opgetreden, en ik kreeg overal kippenvel van. Toen Rikki All I See zong, maar ook Run en nog veel meer. Liefde voor de band, liefde voor Rondé.

Wat heb jij gedaan met Bevrijdingsdag?

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: