donderdag 12 mei 2016

Douwe Bob, zomer en examens.

Hi allemaal,

Het is nu een zonnige woensdagmiddag. Eerst moest ik even nadenken wat voor dag het was, want het is namelijk een rare week. Ik heb gisteren en maandag oefenexamens moeten maken in de gymzaal en wat was ik blij met de koelte daar. De gymzaal is helemaal niet warm, en lekker koud. Heerlijk en vooral met dit weer is het daar genieten.



Ik weet niet eens wat voor artikel ik hier van ga maken en wat voor onderwerp het krijgt. Ik deed gewoon mijn laptop open, ik startte Blogger op (de website waar ik mee werk) en ik begon te typen. Ik begin te typen buiten in een heerlijk zonnetje. Sourcy frambozen water staat naast mij, wat gratis was en overigens niet echt te zuipen is haha, maar het ziet er wel fancy uit. Ik heb een kort broekje aan, wat voor mij dit jaar voor het eerst is. Ik weet het niet. Ik zie mezelf gewoon liever in een lange broek, zelfverzekerder gok ik. Dit wordt denk ik gewoon een artikel met alle random dingen die ik te zeggen heb en die in mij opkomen.



Douwe Bob heeft gisteren de halve finale gerockt, over random onderwerpen gesproken haha, maar hij deed het zo ontzettend goed. Ik zat zachtjes mee te zingen. Niet al te hard, want anders hoorden mijn ouders Douwe niet eens haha. Maar ik heb zeker genoten van de avond. Mensen een beetje belachelijk maken, en vooral Twitter erbij houden met de geniale tweets die voorbij komen. Als jij dat nou ook leuk vind, moet je even @BeauOckers en @hermandeperman gaan volgen. Ik vond die tweets in mijn tijdlijn zo erg leuk, en ik las ze ook voor in de woonkamer. Ik heb dubbel gelegen om de tweets waaronder: Die vrouw is waarschijnlijk aan de badkamermuur blijven hangen, vandaar die mozaïek stukjes. Dit wanneer er een vrouw een paar tegeltjes op haar jurk heeft gemaakt. Geniaal vind ik dat om te lezen, maar toch ook wel zielig. Iedereen maakt ze gewoon belachelijk haha, waaronder ik ook. Er had namelijk een vrouw een gouden microfoon en ik riep al meteen ‘Die is van Lee Towers! Teruggeven!’. Meteen daarna riepen meerdere mensen dat op Twitter haha.

Met dit heerlijke weer heb ik vaak zomerse muziek opstaan, om gewoon echt in de zomermood te komen., want ja: ik houd van zomer. Ik heb op dit moment ook een Spotify lijst opstaan met vrolijke zomerse muziek. Heel fijn vind ik dat! Ook houd ik enorm van de geur van zonnebrand. Ik heb op dit moment ook zonnebrand op, maar het ruikt zo erg lekker haha. Ze moeten gewoon een parfumgeur maken van de geur van zonnebrand. Als ik het ruik dan denk ik ook meteen aan de zomer, de zon en vakantie. Het is gewoon een geur die mij meteen brengt naar de zomer. Die mij meteen brengt naar de lange avonden, naar Zweden en naar ijsjes.  Zoals je merkt heb ik gewoon veel te veel zin in de zomer en veel te veel zin in ijsjes haha.



Volgende week begint het dan toch echt: de eindexamens. Ik ben wel een beetje zenuwachtig moet ik zeggen. Na al die 5 jaar is het moment dan toch daar: zwoegen in de examenzaal. Zoals ik net al zei heb ik al geoefend in de gymzaal, en vind ik het allemaal heel fijn werken. De tafels zijn o.a. een slag groter waardoor je genoeg ruimte hebt voor alle papieren. Ook is het in de gymzaal lekker koel en komen ze thee of koffie langs brengen. Ik vind het heel fijn dat het daar zo koel is, want als het zo enorm warm is ga je ook zweten en kan je je minder goed concentreren. Ik weet wel dat ik mijn oordoppen mee ga nemen die ik ook altijd meeneem naar concerten. Als bijvoorbeeld één iemand zijn papiertje omdraait hoor je dat door de hele zaal. Ik hoop dat ik door die oordoppen minder afgeleid raak en gewoon mij goed kan concentreren. Natuurlijk hoop ik dat ik slaag. Dat krijg ik 16 juni te horen, heel spannend vind ik het. Eigenlijk moet je het gewoon zien als een grote toets van alle (in mijn geval) 5 jaar. Eigenlijk is mavo 4 jaar, maar ik ben teruggezet toen ik in mavo 3 zat naar mavo 2. Als ik daar nu op terugkijk is dat wel een goede keuze geweest.

Oké, en dan was dit mijn random stukje over wat er in mij opkwam. Douwe Bob, heerlijk weer en examens. Een soort van update over wat ik vind en doe. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden en laat vooral weten als ik vaker zo’n schrijfartikel moet maken!

Liefs,

Marit

Geen opmerkingen: