vrijdag 13 mei 2016

#Q&A | Fan zijn

Hi allemaal,

Er worden vaak dingen gevraagd over het fan zijn aan mij. Het leek mij dus een leuk idee om gewoon alles te koppelen in één artikel met een soort van fan zijn Q&A. Wel moet ik erbij zeggen dat deze Q&A gerelateerd is op het fan zijn van Domien Verschuuren. Ik ben natuurlijk ook nog fan van andere mensen zoals YouTubers, Rondé en andere radio dj’s maar dit artikel gaat specifiek over Domien. Ook wil ik er even bij zeggen dat dit echt géén opscheppen is, ik beantwoord gewoon de vragen. Ik heb de vragen gesteld via Instagram en Twitter en er zijn veel reacties opgekomen, dus vandaag heb ik een fan Q&A!



Laura vraagt ‘Hoe ben je fan geworden?’
Ik denk altijd: je kan niet fan worden, maar je bent fan of niet, maar ik snap wat je bedoeld. Lastige vraag eigenlijk, hoe ben ik fan geworden. Ik denk dat het komt omdat ik gewoon heel veel naar Domien ging luisteren. Ik luister namelijk altijd naar hem. Als fan zijnde ga je dan op een gegeven moment alle foto’s opslaan en video’s kijken, en natuurlijk in dit geval veel luisteren.

Laura vraagt ‘Hoe heb je zo’n band gekregen met Domien?’
Hier krijg ik veel vragen over, maar eigenlijk weet ik dat ook niet precies. Het is gewoon dat ik hem veel support, en hem vaak ontmoet. Wat ik net al zei, ik luister hem dus heel vaak maar ook kijk ik de vlogs. Natuurlijk weet ik dat veel mensen dat doen, maar ik weet niet hoe het zo gekomen is. Het contact is pas vanaf Serious Request 2014 echt gekomen, en sindsdien praat ik regelmatig met hem en ontmoet ik hem ook vaak.



Tessa vraagt ‘Wat is het leukste feestje waar je ooit bent geweest waar Domien draaide?’
Ik heb verschillende feestjes gehad en er komen er ook nog veel. Ik ben geweest in Buren, Staphorst en Utrecht en er komen er nog vier bij. Ik denk dat mijn favoriete feestje toch wel op de 3FM Awards was. Het was toen zo gezellig met iedereen, de muziek was goed, de sfeer was goed en na zo’n lange dag was dit de geweldige afterparty. Ik ben toen zo erg losgegaan op de muziek, terwijl ik al heel moe was van de lange dag.

Tessa vraagt ‘Hoe zou je reageren als je Domien onverwachts tegen zou komen?’
Eigenlijk heb ik dit al meegemaakt, en mijn reactie was toen anders dan dat ik nu zou doen. Dit gebeurde namelijk 14 maart in de H&M en ik durfden niet veel te zeggen. Dit kwam ook omdat ik Domien echt voor het eerst in het echt, zonder glas, tegen kwam. Als ik hem nu zou tegenkomen zou ik meer gaan praten dan toen, haha. Ik zou serieus eerst wel schrikken en verrast zijn, maar natuurlijk heel erg blij!



Anne vraagt ‘Waarover heb je ooit het hardst gefangirld?’
Ik fangirl soms best wel erg, en ik kan uren praten over fangirlen, maar dat bespaar ik jullie. Best wel lastig trouwens.. waar fangirlde ik nou het hardst om. Ik denk dat dat de mailtjes zijn die ik van Domien heb ontvangen. Die zijn namelijk altijd zo lief, en dat is ook echt één op één en heel anders dan een tweetje waar de hele wereld meekijkt. Ook fangirlde ik laatst heel hard om het feit dat Domien een kattenshirt van mij en twee vriendinnen kreeg. Zulke lieve berichtjes van hem zijn echt geweldig en om te fangirlen inderdaad.

Anne zegt ‘Vertel in 1 zin waarom je fan van Domien bent’
Ik ben fan van Domien, omdat hij een hele goede radio DJ is en hij mij altijd aan het lachen maakt als ik mij niet goed voel.



Anne vraagt ‘Heb je ervoor gekozen om fangirl te worden, of gebeurde het gewoon?’
Het gebeurde gewoon. Ik heb altijd wel het fangirl gevoel in mij gehad, en ik fangirlde altijd als ik een bekende Nederlander zag in een grote stad haha. Maar ik heb er niet voor gekozen. Fangirlen overkomt je gewoon. Het is niet dat ik 24/7 fangirl, maar ik sla bijvoorbeeld wel foto’s op en kijk en luister alles. Ik vind het vooral leuk om te fangirlen met andere mensen die er ook fan van zijn, dan krijg ik helemaal kriebels in mijn buik van het fangirlen, omdat ik er helemaal vrolijk van wordt.

Britt vraagt ‘Wat vind je het leukste aan fan zijn?’
Het leukste aan het fan zijn vind ik dat ik het fan zijn met anderen kan delen. Ik kan dus met anderen over Domien praten hoe leuk hij is. Dit kan ik openbaar, maar ook via verschillende groepsgesprekken en internetvriendinnen. En het leukste aan fan zijn is natuurlijk in contact komen met de persoon waarvan je fan bent. Altijd leuk die berichtjes, likes en andere dingen.



Anne-Fleur vraagt ‘Wat is het leukste dat je ooit hebt meegemaakt met Domien?’
Ik kan niet kiezen tussen al die dingen die we hebben meegemaakt, maar ik vond het super leuk om bij Dit Is Domien (het radioprogramma wat Domien heeft) te gast te zijn en alles mee te maken achter de schermen. Ook vond het super leuk om spareribs te eten met hem, want onze monden zaten er onder haha. Dat was omdat Mark van der Molen zijn 100e uitzending had en daardoor er een BBQ bij 3FM stond en Domien nam spareribs mee.

Claire vraagt ‘Heb je door Domien ook leuke mensen leren kennen, zoals vriendschappen?’
Ja, dat heb ik zeker weten. Ik heb veel leuke vriendinnen dankzij Domien, waaronder het groepsgesprek de Domienators. Elke dag spreken we elkaar, niet alleen over Domien maar over van alles en nog wat. Naast dat groepsgesprek spreek ik ook veel mensen via Sociale Media die ook naar 3FM luisteren. Veel mensen die ik zonder 3FM, zonder Domien, nooit had leren kennen.


Lisa vraagt ‘Welk evenement vond je het leukste waar Domien was?’
Oh help. Dat waren er heel veel, maar ik denk dat ik dan toch neig naar Pampus. Pampus is een onbewoond eiland in het IJsselmeer. 3FM zond daar een aantal dagen van af, omdat ze 50 jaar bestonden. Ik ben daar toen ook geweest met twee vriendinnen, en ik heb een hele leuke middag daar gehad. Lekker overal gekeken, op het eiland gelopen, en vooral heel veel lol gehad. Zelf vond ik het ook heel goed geregeld, en was alles op en top geregeld.

Claire zegt ‘Beschrijf Domien in 1 woord’
Geweldig.

Ik hoop dat jullie deze Q&A leuk vonden. Hij is wel lekker lang, maar dat is juist zo leuk. Ik heb zoveel vragen proberen te beantwoorden, maar als jij nog met een belangrijke vraag zit kan je die altijd aan mij stellen hieronder.

Heel veel liefs,
Marit

Geen opmerkingen: