woensdag 4 mei 2016

Tips tegen stress verminderen.

Hey allemaal,

Stress kennen we allemaal wel. Misschien de een iets meer dan de ander, maar stress is iets in het leven wat je sowieso al wel een keer gehad hebt. Misschien heb je op dit moment stress en kom je uit op dit artikel om van je stress af te komen, want vandaag ga ik namelijk een paar tips geven om van je stress af te komen en om eigenlijk te 'ontstressen'. Heel leuk woord vind ik het zelf, maar let's go!
 
Bron: TUMBLR

Bloemen in je omgeving.
De eerste tip die ik je mee wil geven is bloemen. Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee, maar ik hoor veel goede verhalen erover. Dit klinkt best stom, maar uit onderzoek blijkt dat je baat hebt bij planten of bloemen in je omgeving. Binnen een week heb je minder last van angstige en depressieve gevoelens. Dit zou iets te maken kunnen hebben met de oertijd, toen het eten ervan een manier van overleven was. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd of dit gaat helpen!

Verschillende gedachtes.
Je komt onder invloed van een gedachte, begint die gedachte als jouw werkelijkheid te ervaren door het oordeel wat je erover hebt. Hoe vervelender je de gedachte en het bijbehorende gevoel vindt des te sterker je erin verstrikt raakt! Er gebeurt dus precies het tegenovergestelde van wat je wilt. Vanuit het denken lijkt het logisch om weerstand te bieden tegen iets wat je niet wilt, in de veronderstelling dat het dan verdwijnt. Op gevoelsniveau gebeurt echter het tegenovergestelde. Het gevoel wordt sterker door de (negatieve) aandacht die je er aan geeft.

Vrije tijd en andere dingen doen.
Hoewel je het kijken van Pretty Little Liars ziet als een bezigheid, is het voor je hoofd geen moment van ontspanning, omdat je op zo’n moment niets doet. Daardoor blijft het gene waarmee je daarvoor bezig was in je hoofd zitten, zoals deadlines. Ga bakken, een taal leren, of iets anders waarbij je daadwerkelijk bezig bent.

Lopen met sporten.
Iedereen weet dat sporten kan helpen bij het verminderen van stress, maar als je er al doorheen zit kan een stevige work out het gevoel verergeren. Beter kun je daarom even een stukje lopen, een kleine boodschap gaan doen om de hoek of gewoon even een kwartiertje fietsen.


Wat doe jij om van je stressgevoel af te komen?

Geen opmerkingen: