donderdag 23 juni 2016

Hoe maak je je klaar voor de zomer?

Hoi allemaal,

De zomer is weer in aantocht en het wordt steeds warmer weer. We zitten nu al in eind juni, dus de maand waarin de zomer officieel er is is ook alweer bijna. Binnenkort liggen we weer allemaal heerlijk aan het strand met zonnebrand op, zonnebril op en een smoothie in onze hand, maar hoe kom jij nou echt de zomer door? Vandaag ga ik je in dit artikel vertellen hoe jij de zomer doorkomt met allerlei tips. Ik probeer het zo uitgebreid een breed aan te pakken.





Muziek.
Ik denk dat je zonder muziek de zomer niet kan overleven. Dat komt denk ik omdat ik zelf heel erg van muziek houd en er eigenlijk zo vaak mogelijk naar wil luisteren. Om leuke nieuwe muziek te horen kan je natuurlijk luisteren naar de radio, maar wat ik ook vaak doe is naar Spotify gaan, bladeren, genres en stemmingen en dan stemmingen. Hier vindt je allerlei zomerse afspeellijsten vol met leuke en toffe nummers. Vaak leer je daar nieuwe muziek kennen en kom je in de zomermood terecht.

Een aantal toffe zomernummers:
1. Teske ft. Mr Polska - Samen.
2. Emma Bale ft. Milow. - Fortune Cookie
3. Timeflies - Once In A While
4. Major Lazer - Boom

Het leukste aan zomernummers vind ik als er echt een leuk vrolijk deuntje inzit waar je lekker op kan dansen. Ook vind ik erg belangrijk dat het een beetje catchy is, zodat je het snel mee kan zingen. Ik houd erg van zomerse nummers, want je wordt er altijd zo vrolijk van en dat is natuurlijk altijd goed.

Een tip wat ik je mee wil geven is alle zomerse nummers op je telefoon zetten in een leuke afspeellijst die je zelf hebt samengesteld. Zo voorkom je dat er een 'niet zo zomersnummer' opkomt. Wees vooral vrolijk als de muziek erop komt en dans met elkaar nachten lang.


Kleding.
Wat natuurlijk ook niet te ontbreken is: kleding. Hoe zie jij er nou tof uit deze zomer? Hoe kan jij nou de show stelen in je mooie zomerse kleding en welke harten steel je met je leuke outfit? Kleding is een belangrijke musthave in de zomer.

Wat ik altijd zo leuk vind aan de zomer is dat je veel vrolijke dingen aan kunt trekken. Dat kan natuurlijk ook in de winter, zo bedoel ik het niet, maar een T-shirt met een leuk bloemenprintje staat net wat leuker in de zomer dan in de winter, zeg nou zelf. Een belangrijke musthave is natuurlijk een leuke bikini, maar waar scoor je die?

Een aantal websites waar je leuke bikini's kan scoren:
1. www.forever21.com
2. www.hm.nl
3. www.pullandbear.com
4. www.only.com

En natuurlijk gaat het ook over de zomermusthaves. Een paar dagen geleden had ik daar ook al een artikel over gemaakt. Die kan je natuurlijk ook terugkijken, want daar bespreek ik 3 belangrijke zomermusthaves.


Kamer.
Om jezelf in de zomersfeer te brengen, kan je kamer daar ook bij helpen. Als je je kamer heel vrolijk en zomers maakt, ga jij je ook zo voelen. Je kan allerlei DIY's namaken en je kamer helemaal opvrolijken. Er zijn genoeg DIY's op het weide web te vinden om jouw kamer zo leuk mogelijk te maken.

Een paar leuke DIY's:
Klik hier, of hier, of deze in het Engels.

Als jij nou niet zo heel creatief aangelegd bent, kan je natuurlijk ook altijd leuke spulletjes kopen bij de Action. Daar zijn genoeg leuke zomerdecoratiespulletjes. Alleen al als je plantjes op je kamer zet, ziet het er veel huiselijker, vrolijker en natuurlijk zomers uit. Je kan van alles op je kamer zetten om het zo leuk en vrolijk uit te laten zien, ook al ben je niet creatief. Ik heb laatst leuke zomerse flamingo lampjes gekocht bij de Action, die zien er ook zomers uit.

Als je nou toch wel creatief bent, kan je je eigen in kwijt. Je kan van alles bedenken zoals fotolijstjes met leuke zomerse foto's. Er is keuze genoeg om je kamer er tof uit te laten zien, bijvoorbeeld bij de Action en de Action is ook nog heel erg budget. Dus voor een klein prijsje heb jij een zomerse kamer!


Smoothies.
Ik ga het niet alleen hebben over muziek, kleding en je eigen kamer, maar ook ga ik het hebben over smoothies. Misschien wel één van de fijnste drankjes voor mij in de zomer. Heerlijk vind ik smoothies en heerlijk vind ik het om ze zelf te maken. Je hoeft er niet veel moeite voor te doen en je kan ze heel snel zelf ook maken.

Hier een paar leuke recepten:
1. 10 lekkerste smoothies.
2. 12 beste smoothies om mee wakker te worden.
3. 10 smoothie recepten met fruit.

Zelf vind ik het altijd heel lekker om het te maken. Vaak maak ik een smoothie met aardbeien, banaan en yoghurt. Ook wil ik als tip meegeven om er wat ijsklontjes bij te doen, en vooral in de zomer. Dan is je smoothie nog kouder en dat is heerlijk tijdens het warme weer!


En dit was het dan voor vandaag. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden. Ik heb hem wel zo uitgebreid geprobeerd te maken, anders dan normaal.

Veel liefs,
Marit

Geen opmerkingen: