vrijdag 3 juni 2016

Redenen om een dagboek te beginnen.

Hi allemaal,

Ik ben begonnen met een dagboek bij te houden. Het is geen dagboek met geheimen die ik moet gaan verstoppen, maar het is een soort van logboek wat ik allemaal meemaak. Ik vind het namelijk heel erg leuk om oude artikelen te lezen als ik iets heb meegemaakt. (Klik hier voor een voorbeeld). Maar om nou van alles een artikel te maken leek mij een beetje onlogisch, dus ik heb nu een notitieboekje gekocht waar ik dingen in ga schrijven en foto's in ga plakken. 

Maar waarom zou jij een dagboek moeten gaan beginnen. Vandaag ga ik een aantal redenen geven waarom jij ook een dagboek/logboek zou kunnen beginnen.

Bron; Tumblr


Geen dagboek variant.
Een dagboek hoeft niet alleen maar uit (geschreven tekst) te bestaan. Maak een beginpagina met informatie over jezelf met leuke weetjes. Plak de filmkaartjes op als je naar de bios bent geweest, maak collages van foto’s met jou en je vriendinnen en teken dingen die zomaar in je opkomen. Zo is je dagboek al een feestje om naar te kijken.

Laptop of telefoon.
Een dagboek bijhouden hoeft niet per sé op papier. Gebruik je telefoon, of tik lekker een eind weg op je laptop. Zet dan wel wachtwoorden op je telefoon en de bestanden van je laptop. Het is geen prettig idee dat iemand zomaar in je telefoon of computer gaat zitten snuffelen en je geheimen leest. 

Wegschrijven.
Ben jij zo'n persoon die in de nacht vaak piekert en nadenkt over het leven. Wanneer je lichaam volledig ontspannen is, draait je geest nog overuren. Probeer de gedachten eens op te schrijven. Je zult merken dat als je hoofd helemaal leeg is, je heerlijk kunt slapen. 

Spiegel voor jezelf.
Schrijven over jezelf werkt als een spiegel. Als je beschrijft wat je op een dag of een bepaald moment gedaan hebt, bied je jezelf de kans deze momenten nog eens te overzien. Je zult merken dat je jezelf beter leert kennen.

Voor later.
Zelf begin ik een dagboek om dingen later terug te lezen. Het is leuk voor later om alle herinneringen terug te lezen, want waarschijnlijk weet je veel dingen niet meer maar die kan je terug op halen door je dagboek door te lezen.

Ik hoop dat ik het lang vol houd, want meestal is het zo dat je er eerst vol in gaat maar na een paar weken/dagen je het niet meer doet. Maar ik ga ervoor!

Liefs,
X,
Marit

Geen opmerkingen: