maandag 20 juni 2016

Tips voor afvallen terwijl je het druk hebt.

Hey allemaal,

Je herkent het wel: je wil graag een paar kilo afvallen, maar je hebt er gewoon geen tijd voor. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat je een druk leven hebt en je geen tijd hebt om te sporten en gezonde boodschappen te doen. Je koopt elke dag lunch en je gaat altijd met de auto naar school of werk. Vandaag heb ik een aantal tips voor jullie waardoor je toch kan afvallen.

bron: TUMBLR

1. Doe één keer per week boodschappen.
De eerste tip gaat over het boodschappen doen. Als je na een lange dag thuis komt, heb je waarschijnlijk geen tijd of geen zin om iets speciaals te maken en pak je snel iets ongezonds. Probeer één keer per week boodschappen te doen zodat je elke dag van de week iets in huis hebt. Je hebt misschien geen tijd om een paar keer per week boodschappen te doen, maar je kan vast wel ruimte maken voor een boodschap met eten van de hele week. Vergeet niet om van tevoren een lijstje te maken met alle boodschappen die je nodig hebt.

2. Snacks van te voren.
Even snel een Snickers nemen omdat je zo'n trek hebt: niet doen! Het is natuurlijk heel makkelijk en snel om het te pakken en op te eten, maar als je ze van te voren maakt kun je de gezonde snacks zo meenemen en kost het niet veel tijd om het helemaal te maken.  Snijd bijvoorbeeld wat komkommer en wortel en doe dit in zakjes. Elke ochtend kun je een zakje pakken en zo heb jij altijd een gezonde snack bij je.

3. Maaltijden van te voren.
Als je weer komt van je werk heb je waarschijnlijk ook weer geen puf of zin om nog een hele uitgebreide gezonde maaltijd te maken, maar de tip is: doe het dan op een tijd wanneer je wel tijd hebt. Heb je in het weekend wat tijd over? Ga dan aan de slag in de keuken zodat je dit doordeweeks niet meer hoeft te doen. Zoek een lekker en gezond recept uit en maak er een flinke hoeveelheid van. Wanneer je thuiskomt van je werk of school hoef je het alleen nog maar op te warmen.

4. Onderweg eten mee.
Je herkent het vast wel: je bent onderweg naar huis en je krijgt trek. De eerste stap waar je aan denkt is even iets ongezonds kopen, maar zo werkt het niet. Zorg dat je een snack mee hebt voor onderweg die gezond en lekker is. Zorg ervoor dat je dus geen ongezonde suikerbom ergens koopt, maar zorg voor je eigen gezonde snacks.

5. Workouts inplannen.
Wanneer je een druk leven hebt, heb je geen zin om super last minute nog te gaan sporten. De tip die ik je mee wil geven is: plan je workouts van te voren in. Dit zorgt ervoor dat je meer houvast hebt. Als je echt geen tijd of zin hebt dan kun je workout opsplitsen in meerdere interval workouts. Wees creatief met het plannen maar plan het wel zo in dat het haalbaar is.

Ik wens je alvast heel erg veel succes met het afvallen in een drukke periode met een druk leven. Je kan dit! Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden en dan zeg ik: tot morgen.

Veel liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: