zaterdag 4 juni 2016

Utrecht is mooier dan ik had verwacht.

Hey allemaal,

Afgelopen maandag ben ik naar Utrecht gegaan om even heerlijk te gaan lunchen met Tessa, want ze was jarig. Ik heb er een hele leuke ochtend/middag gehad en ik had eerder nooit verwacht dat ik Utrecht zo leuk zou vinden. Ik kende Utrecht eerst alleen van het station en Hoog Catharijne, maar toen ik begin mei de stad had verkent ben ik echt verliefd op Utrecht geworden. Utrecht is veel leuker dan ik had verwacht!




Leuke eetplekjes.
We hadden paar dagen van te voren al een beetje gekeken waar we zouden gaan lunchen en toen hadden we de video van Evi Heemskerk gekeken en toen vonden we De Beurs er al heel erg leuk uit zien op het Neude. Die dag zelf hadden we dus ook besloten om daar heen te gaan. En het was inderdaad erg leuk daar om te eten en het eten was ook super lekker. We hadden allebei een dubbele tosti met ham en kaas. Als drinken had ik een latte macchiato en Tessa had een smoothie. Utrecht zit sowieso vol met hele leuke eetplekjes en lunchrooms.

Bij het water in het groen.
Wat ik mooi vind aan Utrecht is de plekjes iets meer buiten het centrum met een parkje langs het water. Als je de Oude Gracht helemaal uitloopt kom je uit Sterrenburg, Zonneburg, Park Lepelenburg en Manenburg. Dit had ik ontdekt met Saskia toen we in naar het Nijntje Museum gingen. We hebben toen daar een aantal uurtjes gezeten op een bankje bij het water. Heerlijk was dat!

Mooier dan ik had verwacht.
Eerder vond ik Amsterdam één van de mooiste steden van Nederland en natuurlijk blijft dat zo, maar ik ben ook steeds meer gaan houden van Utrecht. Zoals ik al vertelde was ik alleen op het station geweest en daar kende ik ook Utrecht van. Eigenlijk best wel stom van mij haha, maar Utrecht is meer dan alleen Utrecht Centraal. Dus als jij alleen Utrecht kent van het station, ga zeker even de stad verkennen.

Als je Utrecht nog niet goed kent of er nog nooit bent geweest, wil ik jullie echt aanraden om een keer een dagje Utrecht te gaan doen. Utrecht is liefde!

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: