vrijdag 1 juli 2016

MBO vragen.

Hey allemaal,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik MBO nog wel wat spannend vind. Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten en of er een groot verschil zit tussen MBO en Middelbare. Ik weet ook niet wat ik ga missen van de middelbare en hoe het reizen zal gaan. MBO is voor mij een beetje een groot vraagstuk. Gelukkig heb ik vriendinnen om mij heen die al MBO doen, en kan ik dingen vragen op Twitter.


Agenda? 
Het begon al met de vraag 'Agenda? Ja of nee?'. Ik kreeg veel reacties met 'Nee, gebruik gewoon je telefoon' maar daar reageerde ik al snel op met 'Mijn telefoon agenda werkt niet echt ideaal'. Uiteindelijk heb ik het wel gedaan en ik kan altijd zien of ik het wel of niet gebruik. Meestal vind ik het wel fijn, want mijn hoofd is echt een bom van verschillende dingen die ik moet gaan onthouden. Ik gebruikte op de Middelbare school ook altijd een agenda, zodat ik niets vergat.

Reizen?
Daarnaast is ook de vraag 'Hoe zal het reizen vergaan?'. Ik heb veel gehoord dat ik de eerste paar maanden ga denken Wat doe ik hier? maar dat dat na een paar maanden wel verdwijnt en de tijd ook sneller gaat. Ik begin mezelf dan te vinden in het reizen en weet hoe alles gaat. Misschien dat ik onderweg nog wat dingen kan doen en dingen kan doornemen. Dat komt vast goed gok ik!

Ik moet mij eigenlijk helemaal niet druk gaan maken en er gewoon vol in gaan. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in en ik kan niet wachten totdat ik kan beginnen. Het komt van zelf allemaal wel goed.

Maar nu? Vakantie vieren.

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: