woensdag 3 augustus 2016

Bakje koffie.

Hoi allemaal,

Mijn vader dronk altijd al koffie en sinds ik mij dat kan herinneren doet hij dat ook. Vroeger mocht ik weleens een slokje proeven en ik snapte nooit waarom mensen dat lekker vonden. Ik vond de geur al onverdraaglijk en ik vond het heel erg vies, maar de laatste paar maanden drink ik koffie. Heerlijk!


Ik drink graag koffie. Niet perse omdat ik wakker moet worden, want daar helpt koffie bij mij niet, maar ik vind het gewoon heel erg leuk. Die lekkere schuimlaag van de melk die er dan opzit en je mond die wat zachter aanvoelt. Klinkt dat gek? Ja, dat klinkt heel gek. Het wordt slijmeriger. Oké, dat klinkt nog gekker.. laat maar.

Ik vind het heerlijk om de dag te beginnen met een kopje koffie en dat doe ik dan ook graag. De koffie die ik altijd neem is de Senseo en dan met Mokka smaak, als ik het goed uitleg. Ik lus ook normale koffie, maar met mokka smaak vind ik het net iets lekkerder. Het is raar om te bedenken dat je vroeger kots neigingen kreeg van koffie, maar nu juist weg zwijmelt van koffie. Ik heb het eigenlijk leren drinken. Ik was wel benieuwd hoe een kopje koffie smaakte, en ik begon met veel melk en suiker. Zoals eigenlijk iedereen begint die niet heel erg dol is op koffie in het begin. Steeds gebruikte ik minder melk en suiker en nu houd ik van koffie.

Ik vind Starbucks ook heel erg lekker en dat neem ik ook heel graag, ook al vind ik het wel een tikkeltje duur en weten ze nooit hoe ze mijn naam moeten schrijven. Ik ga bij Starbucks ook niet voor de standaard smaak, maar vaak iets met mokka of een andere smaak. Ik ben dol op smaken proberen, dus vaak probeer ik ook iets waarvan ik niet weet wat het is. Nieuwe smaken leren kennen is geweldig.

Dit is dus een ode aan koffie, omdat ik koffie echt heel erg lekker vind en vroeger nooit had bedacht dat ik ooit nog een slok zou nemen met koffie.

Drink jij koffie? Hoe drink jij het?
foto: WE HEART IT

Liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: