dinsdag 16 augustus 2016

Hoe maak ik een artikel?

Hoi allemaal,

Vandaag doe ik een keer iets compleet anders. Vandaag neem ik je mee achter de schermen bij mijn blog. Hoe maak ik bijvoorbeeld een artikel en hoe gaat dat er aan toe? Vandaag laat ik dat aan jullie zien. Ben je benieuwd? Kijk dan snel verder.

bron: WE HEART IT

Als allereerst ga ik inspiratie opzoeken. Ik zoek vaak inspiratie bij We Heart It en Tumblr, maar ook soms bij andere blogs. Vaak heb ik een lijstje van te voren met allemaal idee├źn. Die maak ik dan weer wanneer ik veel inspiratie heb, maar niet aan het bloggen ben. Als het gaat om We Heart It en Tumblr kijk ik gewoon naar de foto's en scroll ik er veel langs. Soms kom ik iets tegen, bijvoorbeeld een kledingstuk, en dan denk ik: een fashion artikel!

Als ik dan inspiratie heb, ga ik beginnen met het typen. Vaak typ ik eerst en plaats ik dan pas de foto's. Als ik iets getypt heb, kijk ik waar het mooiste de foto's passen. Dus niet dat ik heb dat ik veel tekst bovenaan heb, dan een keer een foto, en dan weinig tekst. Ik probeer het zo goed mogelijk te compenseren.

Als ik dan denk dat ik klaar ben, ga ik naar mijn Word document: agenda. Dit is niet een agenda, maar inderdaad een Word document. Daar heb ik alle dagen staan en wanneer wat online komt. Ook staan mijn video's daarbij en dan kijk ik wanneer het artikel online moet komen. Ik vul dan in dat hij ready is om online te komen, en dan weet ik dat ik daar niets meer aan hoef te doen.

Heb jij een blog? En hoe maak jij artikelen?

Liefs,
Marit.

1 opmerking:

Puck zei

Heey, wat een leuke blog heb je! Ik ben zelf net begonnen met bloggen en deze informatie is heel handig :)