woensdag 10 augustus 2016

Tips voor beginnende bloggers.

Hoi allemaal,

Ik blog nu al een lange tijd. Nu al 2,5 jaar op mijn eigen website, waar je je nu bevindt, maar ook al eerder op de meidenwebsite Girlscene. Ik weet nu een beetje de tips en tricks van het bloggen. Wil jij net beginnen met bloggen of heb je pas sinds een tijdje een blog? Vandaag deel ik met jullie mijn persoonlijke tips. Kijk snel mee!

bron: TUMBLR

Dagelijks willen posten? Plannen!
Ben jij iemand die elke dag een artikel eruit wil knallen en dat ook echt garanderen bij je lezers. Mijn tip daarvoor is: plannen. Als je een keer een dagje niks te doen hebt, plan je artikelen in en ga vooruit werken. Dit doe ik ook altijd en zo heb ik een dagelijkse blog. Ik heb vaak momenten dat ik het druk heb, en dan weet ik al: ik moet vooruit werken. Soms hoef ik dagen of weken niks te doen voor mijn blog, maar dan komt er wel elke dag een artikel online.

Lay-out zo strak mogelijk.
Het is niet fijn voor lezers als je blog een beetje een bij elkaar geraapt zooitje is. Zorg ervoor dat lezers alles makkelijk kunnen vinden en houd het ook zo rustig mogelijk. Het leest helemaal niet fijn als jij allerlei felle kleuren gebruikt door elkaar heen. Houd je lay-out zo strak en volwassen mogelijk. Dat laatste klinkt natuurlijk heel raar, maar ik wil als tip meegegeven: gebruik rustige kleuren en geen kinderachtige felle kleuren als achtergrond.

Wees origineel.
Iedereen kent natuurlijk wel de tag: Get To Know Me. Ik verbied het je niet om die te gebruiken, maar wees er wel origineel in. Gebruik de tag, maar maak hem helemaal naar je eigen toe. Mensen willen vaak de tag niet lezen, omdat hij al zo vaak voorbij is gekomen, maar als je hem origineel maakt gaan mensen vaker naar je blog. Dit geldt trouwens ook voor als je een YouTube kanaal bent begonnen: wees origineel, want iedereen kent de Have I Never challenge.

Geen inspiratie?
Heb je geen inspiratie om te gaan bloggen. Dit gebeurd mij ook heel vaak. Je kan inspiratie opzoeken op We Heart It, Tumblr, maar ook andere blogs. Kijk een beetje rond op het internet en ga opzoek naar inspiratie. Vaak als ik veel inspiratie heb, maar niet genoeg tijd, schrijf ik mijn notities een shitload aan artikel idee├źn die ik wil gaan maken. Als ik dan een keer geen inspiratie heb, kan ik altijd naar dat lijstje gaan met genoeg inspiratie.

Ik wens je heel veel succes met je blog en you can do it!

Liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: