zaterdag 17 september 2016

3 levenslessen die ik door mijn blog heb geleerd.

Hey lieve allemaal,

Vandaag ga ik het hebben over de bloglessen die ik dankzij het bloggen heb geleerd. Ik heb in al die jaren heel erg veel geleerd. Ik blog al jaren, en in al die jaren heb ik veel levenslessen voorbij horen komen. Welke dat zijn? Lees snel verder.


Doe waar jij je goed bij voelt.
Vaak hoor ik bij medebloggers dat ze het niet meer konden doen, omdat ze het te druk hadden of inspiratieloos waren. Ik heb dankzij mijn blog geleerd dat je het alleen moet doen, als je je erbij goed voelt en als je het echt wil. Blog niet omdat je beroemd wil worden en gratis producten wil ontvangen, maar blog alleen als je het echt leuk vindt.

Verander zo vaak als je wilt.
Mijn lay-out is heel erg vaak veranderd. Niet omdat ik het niet mooi vond, maar omdat ik juist vaak verandering wil. Na een tijdje ben ik vaak uitgekeken en denk ik: ik wil iets anders. Verandering mag je zo vaak doen als je zelf wilt. Elke dag een nieuwe lay-out online? Dat mag. Jaren dezelfde? Ook prima. 

Verwijder het woordje moeten.
Een artikel moet niet online, maar een artikel mag online. Jij bent degene die wil bloggen, maar voel het niet als een verplichting. Blog alleen als het mag, en niet als het moet. Post je een maand niets? Prima. Ik heb het idee dat de meeste bloggers regelmatig iets willen posten om zo geen bezoekers te verliezen. Trust me, je echte trouwe volgers zie je vanzelf wel weer verschijnen als je een nieuw artikel plaatst.

Veel liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: