zondag 18 september 2016

Het woord 'moeten' veranderen.

Lieve allemaal,

Dit voelt een beetje gek. Ik blog al meer dan 2,5 jaar lang, maar ik denk dat ik dit wil veranderen. Ik las het bericht van Teske en ik voelde mezelf daar heel erg in. Alleen bloggen als het een verplichting is, maar ik wil het woord ‘moet’ veranderen.



Ik blogde jarenlang omdat ik het leuk vind, maar de afgelopen paar maanden voelt als een verplichting. Ik blog niet meer omdat ik het zo geweldig vind, maar het is meer als een verplichting. Ik weet dat er mensen zijn die mijn blog dagelijks checkte, maar sorry. Ik wil liever bloggen als ik een leuk idee heb en als ik er echt zin in heb.

Ook met school en daarnaast mijn YouTube kanaal, is het heel lastig om zoveel te combineren. In het begin was het prima en kon ik alles goed plannen, maar de afgelopen tijd ben ik veel meer fan van YouTube video’s maken. Niet dat ik het bloggen niet meer zo leuk vind, maar er breekt een nieuwe tijd aan.

Bloggen gaf mij veel energie. Ik werd vak wakker met het idee ‘Ja! Dit moet ik op mijn blog zetten’ en vaak vertelde ik in mijn hoofd verhalen die ik dan zou uittypen tot een artikel. Maar nu mijn blog het tegenovergestelde doet: energie vragen. Weet ik niet of ik dit nog wel leuk vind als verplichting. Verhalen schrijven, mensen tips geven, typen, alles vind ik leuk, maar het als een verplichting doen vind ik niks. Dat voelt niet meer fijn.

Dit noem ik natuurlijk geen afscheid, want ik blijf gewoon doorgaan met bloggen maar ik plaats alleen artikelen als ik daar de behoefte voor heb, als ik het wil doen, en niet als verplichting. Vaak staar ik voor me uit en denk dan ‘Wat moet ik in vredesnaam nu weer verzinnen?’. Niet dat mijn ideeën op zijn, maar meer als in ‘Er moet echt iets online komen’.

Ik hoop op een beetje begrip van jullie. Ik snap dat jullie niet meer terugkomen, als ik vertel dat het niet meer dagelijks is. Maar ik hoop dat je nog terug komt. Ik vind het zelf ook heel moeilijk om dit te doen, maar het is een nieuw hoofdstuk.

Veel liefs,
Marit.


Geen opmerkingen: