zondag 11 september 2016

Introductie en Open Studio Dagen | #Week1

Hoi allemaal,

De eerste week ging snel en hard voorbij. Ik herinner mij de dag nog dat ik voor het eerst naar school moest én meteen mijn trein niet reed. Ook herinner ik mij de dag nog van gisteren. Dat ik ein-de-lijk na al die dagen kon uitslapen zonder ergens heen te hoeven. Maar hoe is mijn eerste week nou verlopen?


De eerste dag begon al meteen niet lekker. Ik kreeg in de ochtend vroeg al een berichtje dat mijn trein niet reed. Iets van een sein- of wisselstoring. Ik had het al meteen gehad met NS. Gelukkig toen ik onderweg was naar Amersfoort kreeg ik te horen dat we wel verder reden naar Utrecht. Toen eenmaal op school heb ik alleen maar formulieren hoeven invullen en moeten pinnen. Niet dat dat echt bijzonder was. Ook kreeg ik te horen dat ik twee dagen vrij was, dus dat ik donderdag pas weer op school hoefde te zijn. Ik was blij. Alweer vrij.

Op dinsdag en woensdag deed ik niks. Ik verveelde me ondertussen, zat een beetje te skypen, te bloggen en video’s te bewerken. Ik deed niet veel bijzonders. Op donderdag en vrijdag had ik mijn introductie. We werden begeleid door de derdejaars. Op donderdag moesten we een lipdub maken en op vrijdag deden we een soort van speurtocht in Hilversum langs vele omroepen. Lang lopen dat dat was!

Het weekend was voor mij ook een groot feest. Zaterdags ging ik naar de Open Studio Dagen en later op de middag ging ik naar Tros Muziekcafé van NPO Radio 2 in de Vorstin, ook in Hilversum. De dag eindigde ik met een verjaardag van mijn moeder die eigenlijk al eind augustus jarig was. Zondag begon ik weer op de Open Studio Dagen op het mediapark en die dag eindigde ik weer in Amsterdam bij de verjaardag van Quinty van Quinsding.


Het reizen gaat voor mijn gevoel best goed. Eerst was het wennen en al helemaal om te bedenken dat ik dit 3 jaar lang moet doen. Het gaat bij mij heel goed, maar bij NS wat minder. Treinen zijn vaak overvol, er komen geen machinisten of ze hebben veel vertraging zodat ik de overstap niet mis. In de ochtend gaat het nog wel met de drukte en kan ik heerlijk werken achter mijn laptop, maar in de avond is het niet fijn reizen. Alles is overvol. Er wordt gezegd dat dit de drukste maand is van het jaar. Nou, dat geloof ik best.

Dit was mijn week. Het lijkt me leuk om dit vaker te doen, dus laat vooral weten wat jij ervan vindt hieronder in de reactie's. 

Groetjes,
Marit.

Geen opmerkingen: