woensdag 21 september 2016

It's my birthday.

Lieve allemaal,

Ja! Vandaag ben ik eindelijk 17 jaar! Het is inmiddels alweer een jaar geleden dat ik de leeftijd 16 bereikte, en voor je het weet ben je alweer 17. Wat is dit jaar toch ontzettend snel gegaan, maar wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd?

Heel erg bedankt voor alle lieve felicitaties! Ik voel me nu extra jarig.



Feestjes
Ik ben dit jaar als 16-jarige naar een aantal feestjes gegaan waar Domien draaide. Ook soms samen met Tjitse. Dit zijn echt de aller-aller-aller-beste feestjes op aarde. Elke keer ging ik weer heen, reisde ik heel Nederland af, maar de feestjes zijn echt top. Dus als je zelf ooit nog een keer twijfelt als Domien en Tjitse in de buurt zijn: ga erheen! Echt. Ik ben blij dat ik naar al deze feestjes mocht gaan, ondanks dat er een paar feestjes niet doorgingen omdat er geen stroom was, of ik was geen 18.

Onbewoond eiland
Als 16-jarige ben ik ook op een onbewoond eiland geweest. Nu denk je vast aan het nummer van Kinderen voor Kinderen, maar nee. Ik was op Pampus. Dat is een onbewoond eiland in het IJsselmeer. Ik was daar om te vieren dat 3FM 50 jaar bestond. En wat was dat gezellig! Ik kan zeggen dat ik ooit in mijn leven op een onbewoond eiland ben geweest, goals.

YouTube kanaal
En misschien wel een van de belangrijkste dingen van dit afgelopen jaar. Ik ben begonnen met een YouTube kanaal, in maart. Heel zenuwachtig was ik terwijl de video aan het uploaden was. Maar gelukkig kreeg ik hele lieve reacties van klasgenoten. Daar was ik nog het meeste bang voor.

Serious Request
Deze spreekt eigenlijk wel voor zich. Ik ben dit jaar weer bij Serious Request geweest. Dit keer was het in Heerlen, en wat is dat een wereldreis. Ik heb wel een super leuke dag gehad, en de hele dag heb ik vooraan gestaan. Ook mocht ik even kijken bij de opnames van Joram en was ik een soort van backstage bij de opnames.

Examen en geslaagd
Het spannendste ooit van het jaar. Op mijn 16-jarige leeftijd moest ik examen doen. Je hoorde er altijd verhalen van, maar hoe was het nou en hoe gaat alles in zijn werk. Ik vond het eerste examen super spannend, maar bij de rest van de examens had ik totaal geen zenuwen. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een belletje. Ik werd maar niet gebeld en dat duurde zo lang, dat ik ondertussen allerlei kussens aan het vermorzelen was. Gelukkig kreeg ik te horen dat ik geslaagd was. En was het feest!

Op rondreis
Zoals alle voorgaande jaren, ben ik dit jaar ook weer naar Scandinavië geweest. Dit keer hebben we een rondreis gemaakt door Zweden. Op deze vakantie gingen we ook weer allerlei dingen doen. Wij doen altijd een doe-vakantie, en liggen nooit relaxed op een strandje ergens in Italië of Spanje. En eigenlijk vind ik dat nog best wel fijn. Lekker de wereld verkennen en allerlei dingen ontdekken.

Dit jaar is weer heel veel gebeurd. Mooie, maar ook minder mooie dingen. Ik hoop dat mijn 17-jarige leeftijd weer allerlei dingen brengt. Maar vooral veel gezelligheid.

Liefs,

Jarige Marit.

Geen opmerkingen: