vrijdag 16 september 2016

Treinreis tips!

Hoi lieve allemaal,

Het is vrijdag en het is bijna weekend! Feest! Maar we moeten een dagje, helaas. Vandaag ga ik het hebben over het treinreizen. Ik reis iedere dag met de trein en zo nu en dan ontdek ik een fijne tip. Vandaag behandel ik dus wat kleine tipjes over het treinreizen. Let's go!


Niet bij de trap gaan staan.
Ga bij de plek staan waar geen (rol)trap uitkomt. Iedereen komt daar vandaan en veel blijven daar staan. Als je even iets verder door of terug loopt, is het vaak rustiger en stappen er minder mensen in. Dit is zo'n tip die NS zelf ook geeft, maar bij mij helpt het iedere dag weer opnieuw.

Bij de trap uitkomen.
Als je elke keer hetzelfde stukje moet reizen en de trein vaak niet stopt bij het eindstation bij de trap, dan kan je even kijken waar je in moet stappen en waar hij dan wel precies voor de trap stopt. Ik weet namelijk precies waar ik in moet bij Utrecht CS om precies bij de trap uit te komen op Zwolle. Vaak moet ik rennen voor de trein en dan is het heel fijn om precies bij de trap uit te komen.

Oordoppen zijn een musthave.
Neem altijd oordopjes mee voor muziek. Ik kan zelf nooit zonder oordopjes en ik voel me dan ook heel leeg als ik ze niet bij me heb. Vaak neem ik ook nog een splitter mee, dat als iemand meereist met mij ook kan luisteren. Soms heb je luide gesprekken in de trein en dan kan je gewoon heerlijk je eigen muziek opzetten.

Wachten totdat je stilstaat.
Dit doen vaak de mensen die alle tijd van de wereld hebben. Er zijn mensen die dit doen voor een reden: een trein halen, maar sommige mensen overdrijven heel erg hierin. Sommige mensen staan al 10 minuten van te voren op en ga bij de deur staan. Die trein stopt niet eerder daardoor, hoor. Wacht gewoon netjes totdat de trein stopt. Je hebt alle tijd om uit te stappen. En zitten is natuurlijk altijd beter, dan staan en waggelend door de trein.

MyOv.
De app My Ov kan je koppelen aan je eigen OV-chipkaart. Als je in- en uitcheckt onthoud de app dat. Als je bepaalde reizen gaat doen, vooral buiten de spits, verdien je punten. Met die punten kan je bepaalde dingen verzilveren, zoals gratis koffie, gratis 1 dag 1e klas reizen, en nog veel meer. Deze app is ook in samenwerking met de NS.

Ik wens jullie in ieder geval heel erg veel treinreis plezier, haha!

Liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: