vrijdag 9 september 2016

YouTube wordt groot.

Hi allemaal,

YouTube is veranderd. Ik weet niet of ik het nou wel zo leuk vind. Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant ook helemaal niet. YouTube was eerder een hecht en klein clubje. Eerder kende je alle kijkers, zat je samen in een Whatsapp groep, en gingen alle YouTubers met elkaar om. Dat is nu helemaal niet meer zo. Jammer, maar aan de ene kant ook goed.

bron: YOUTUBE


YouTube is gegroeid. Er zijn steeds meer mensen die YouTube kijken. Eerst was ik altijd verbaasd toen mensen Furtjuh kenden, dat mensen keken naar Fun, en dat mensen wisten wie Foefje was. Nu is het raar als mensen Furtjuh niet kennen en wordt je raar aangekeken. Eerder hadden de YouTubers altijd een paar duizend abonnees, maar nu heeft zelfs Enzo Knol de miljoen aangetikt.

De YouTube events zijn te groot, vind ik zelf. Je weet nooit of je nou je favoriete YouTuber kan ontmoeten. Er wordt geduwd, getrokken en gerend. Eerder was dat niet zo en had je alle tijd om even rustig met een YouTuber te praten. Nu ga je vaak naar huis zonder een foto, handtekening of eventueel een praatje.

De TV neemt alles op, maar dan ook echt heel erg. Bij Hollands Next Top Model 'moeten' ze opeens vloggen, prijzen van talentenjachten zijn opeens vlogcamera's en veel bekende Nederlanders proberen het ook. Sommige kunnen het zoals Domien Verschuuren of Arjen Lubach, maar kijk eens naar de vlogs van Gerard Joling.. ik weet niet of ik dat nou wel zo leuk moet vinden.

Ik kijk nu al meer dan 4 jaar YouTube en het is zó erg veranderd.

Liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: