zondag 2 oktober 2016

Gezonde snacks naar school.

Hoi allemaal,

De scholen zijn alweer een paar weken bezig, de eerste toetsen worden gepland en iedereen telt weer af naar de herfstvakantie. Van zulke schooldagen ga je vaak minder goed eten. Je neemt een boterham met kaas of hagelslag mee naar school en je kan de verleiding niet weerstaan om iets op het station of uit de automaat te halen. Maar wat zijn nou de gezonde snacks die je mee kan nemen? Vandaag ga ik het daar over hebben.



Noten
Zelf ben ik niet heel gek op noten, maar noten zijn voedzaam en gezond. Vooral als je ongezouten noten meeneemt is het nog gezonder. Koop een doosje of zakje nootjes en neem ze mee naar school. Een zakje nootjes zijn makkelijk om mee te nemen. Als je niet zo graag nootjes eet, kan je er misschien een paar rozijntjes bij doen.

Fruit
Fruit mag natuurlijk niet ontbreken. Fruit is heel erg gezond. Neem je favoriete stuk fruit mee. Een banaan, een appel, druiven of een kiwi. Je kan eventueel het fruit ook mengen met wat magere yoghurt. Fruit meenemen is ook niet heel moeilijk en het gaat makkelijk in je tas mee.

Groentes
Voor in de pauze kan je wat groentes meenemen. Ik hoor je het al zeggen: groentes? Ja. Je kan een stuk wortel meenemen, komkommer of wat kleine tomaatjes. Dit is natuurlijk wel minder makkelijk om mee te nemen dan fruit of noten, maar zorg ervoor dt je een goed sluitbaar doosje hebt. Je kan er ook eventueel kleine koelelementen in doen zodat het nog verser blijft.

Gedroogd fruit
Er zitten veel suikers in, maar soms heb je daar even echt behoefte aan. Voor als je totaal inkakt om 16.00 uur. En we hebben het hier natuurlijk wel over fruitsuikers! Denk aan gedroogde vijgen, dadels en abrikoosjes. Maar ook bijvoorbeeld cranberry’s en mango! Allemaal gewoon te koop bij de supermarkt. En natuurlijk horen hier ook de rozijntjes en krenten bij. Een fijne variatie op het gewone fruit.    

Wat neem jij altijd mee naar school?

Liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: